کره شمالی آمریکا را تهدید کرد

نشریه بلومبرگ در گزارش امروز (دوشنبه) خود نوشت که کره شمالی آمریکا را به نقض حریم هوایی خود با انجام پرواز‌های نظارتی متهم کرد و هشدار داد پیونگ یانگ خویشتنداری می‌کند، اما ممکن است چنین پرواز‌هایی سرنگون شوند.

سخنگوی وزارت دفاع ملی کره شمالی در بیانیه‌ای به استفاده از هواپیما‌های شناسایی و پهپاد‌های آمریکایی اشاره کرد گفت: «اقدامات نظامی تحریک آمیز واشنگتن، شبه جزیره کره را به یک درگیری هسته‌ای نزدیک می‌کند. واشنگتن با ارسال یک زیردریایی هسته‌ای به نزدیکی شبه جزیره، تنش‌ها را تشدید می‌کند؛ بنابراین هیچ تضمینی وجود ندارد که حادثه تکان دهنده‌ای مانند سرنگونی هواپیمای شناسایی استراتژیک نیروی هوایی آمریکا در آب‌های شرق کره اتفاق نیفتد.»

این مقام همچنین در بیانیه خود به موارد گذشته سرنگونی یا رهگیری هواپیما‌های آمریکایی به دست کره شمالی در مرز با کره جنوبی و در نزدیکی ساحل اشاره کرد. کره شمالی اغلب از پرواز‌های نظارتی آمریکا در نزدیکی شبه جزیره شکایت و انتقاد کرده است.

کره شمالی آمریکا را تهدید کرد

در حال حاضر هیچ واکنشی از ارتش آمریکا نسبت به این اظهارت کره شمالی گزارش نشده است، اما ارتش کره جنوبی گفت: «ادعای کره شمالی مبنی بر نقض حریم هوایی صحت ندارد و آمریکا پرواز‌های شناسایی معمولی را در اطراف شبه جزیره انجام می‌دهند و متحدان برای نظارت بر شمال با یکدیگر همکاری نزدیک دارند.»