اسرائیل دست به دامن یونیفل و آمریکا شد

در پی حوادث اخیر در نقطه مرزی لبنان و فلسطین اشغالی و تلاش رژیم صهیونیستی برای اشغال منطقه راهبردی روستای «الغجر» لبنان، هشدارهای زیادی در محافل عبری درباره تشدید تنش‌ها با لبنان و مشخصا حزب‌الله مطرح شده است.

روزنامه الدیار به نقل از منابع آگاه در این زمینه گزارش داد که طرف اسرائیلی در تعامل با وضعیت موجود محتاطانه رفتار می‌کند و از غافلگیری می‌ترسد. اما حزب‌الله با تاکتیک‌های میدانی و محاسبه شده خود به یک بازدارندگی دست یافته و برای جلوگیری از اشغالگری صهیونیست‌ها در روستای الغجر اساسا نیازی به ورود به جنگ ندارد.

صهیونیست‌ها از ترس حزب‌الله دست به دامن آمریکا و سازمان ملل شدند

در این شرایط آمریکایی‌ها نیز اقدام به ورود مستقیم به موضوع روستای الغجر کرده‌اند و «دوروتی شیا» سفیر ایالات متحده در بیروت که ماموریت او به زودی در لبنان به پایان می‌رسد با فرماندهی یونیفل (نیروهای موسوم به حافظ صلح سازمان ملل مستقر در لبنان) تماس گرفته است. نتایج اولیه حاکی از آن است که مقاومت موفق شد بار دیگر معادلات خود را به دشمن صهیونیستی تثبیت کند و نشان داد که اقدامات این حزب تحت حمایت رسمی مقامات لبنانی قرار دارد؛ جایی که «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان از اقدام هوشمندانه مقاومت در برپایی چادرهای خود در نقطه مرزی لبنان و فلسطین اشغالی حمایت و بر ضرورت عقب‌نشینی فوری اشغالگران از روستای الغجر تاکید کرد.

همچنین «عبدالله بوحبیب» وزیر خارجه دولت موقت لبنان نیز اعلام کرد که فرمانده یونیفل درخواست اسرائیل برای برچیدن چادرهای حزب‌الله در مزارع شبعا را به ما ابلاغ کرد و پاسخ ما این بود که اسرائیلی‌ها باید از روستای الغجر که جزئی از خاک لبنان است عقب‌نشینی کنند.

اشغالگران در انتظار معادلات جدید سید حسن نصرالله

بنابراین انتظار می‌رود که تحولات مربوط به نقاط مرزی لبنان و فلسطین اشغالی و به طور خاص تجاوزات صهیونیست‌ها در روستای الغجر و موضوع چادرهای مقاومت در منطقه مزارع شبعا، محور اصلی سخنرانی سید «حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله باشد که فردا به مناسبت سالگرد جنگ 33 روزه انجام خواهد شد. همچنین مطمئنا سید حسن نصرالله فردا معادلات جدیدی را ترسیم خواهد کرد تا صهیونیست‌ها در محاسبات خود مقابل لبنان مجددا دچار اشتباه نشوند؛ به ویژه اینکه رژیم اشغالگر اکنون علاوه بر معضل بزرگ کرانه باختری، درگیر یک بحران پیچیده داخلی در جامعه صهیونیستی نیز است.

منابع آگاه لبنانی گزارش دادند که رژیم صهیونیستی سعی دارد با توسل به طرف‌های بین‌المللی و کمک خواستن از یونیفل و آمریکا از تنش با حزب‌الله فرار کند و از این طرف‌ها خواسته تا لبنان را برای قانع کردن حزب‌الله جهت برچیدن چادرهای خود در مزارع شبعا ترغیب کنند اما شواهد نشان می‌دهد که موضع حزب‌الله حمایت از دیپلماسی لبنان است و مقامات لبنانی نیز از اقدامات مقاومت برای دفاع از کشور حمایت می‌کنند. همچنین هیچ مانعی برای پاسخ این حزب به تجاوزات رژیم اشغالگر وجود ندارد و برپایی چادرهای حزب‌الله در منطقه مزارع شبعا نیز در همین چارچوب است.

ورود آمریکا به پرونده روستای الغجر لبنان و چادرهای حزب‌الله بعد از آن صورت گرفت که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اشغالگر در وضعیت متشنجی به سر می‌برد و جلسه کابینه این رژیم را در روز یکشنبه به سرعت ترک کرد تا با «یوآو گالانت» وزیر جنگ این رژیم دیدار کرده و از حوادث مرز شمالی فلسطین اشغالی آگاه شود.

اسرائیل از ترس حزب‌الله دست به دامن یونیفل و آمریکا شد

پیشنهاد جدید آمریکا و هراس صهیونیست‌ها از تنش با حزب‌الله

به گفته منابع آگاه، لبنان پیشنهاد آمریکا و یونیفل برای عقب‌نشینی نظامی از نقطه مرزی با فلسطین اشغالی و برچیدن چادرهای حزب‌الله را نپذیرفته و همچنان تاکید دارد که اسرائیلی‌ها باید از بخش شمالی روستای الغجر که در صدد اشغال آن هستند عقب‌نشینی کنند.

بر اساس این گزارش ایالات متحده بعد از ناکامی در تحمیل پیشنهاد خود به لبنان برای برچیدن چادرهای حزب‌الله تصمیم گرفته تا به راهکار دیگری متوسل شود. شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی در این زمینه گزارش داد که پیشنهاد جدید آمریکا شامل برچیدن چادرهای نظامی حزب‌الله در ازای عقب‌نشینی اسرائیل از روستای الغجر بوده و آمریکا احساس می‌کند که در صورت توقف حصارکشی اسرائیل در این روستا، حزب‌الله با برچیدن چادرهای خود موافقت خواهد کرد.

این رسانه صهیونیستی افزود، مشغول کردن اسرائیل به چادرهای حزب‌الله در منطقه مزارع شبعا یک موفقیت برای این حزب محسوب می‌گردد و حزب‌الله متوجه شده که وضعیت جدیدی در منطقه به وجود آمده و می‌تواند از این شرایط به نفع خود استفاده کند. از طرف دیگر اسرائیل همچنان تلاش دارد تا با روش دیپلماتیک، چادرهای حزب‌الله برچیده شود؛ چرا که هر روش دیگری منجر به آغاز جنگی می‌شود که اسرائیل نمی‌خواهد.

حصار آهنی را صادر کردند که بخش شمالی روستای الغجر را کاملا از بخش جنوبی آن جدا کرده و به اراضی اشغالی فلسطین ضمیمه می‌کند. این تحرکات متجاوزانه رژیم اشغالگر در شرایطی صورت می‌گیرد که صهیونیست‌ها به ویژه بعد از مانورهای نظامی اخیر حزب‌الله که تنها بخشی از توانمندی‌های مقاومت را به نمایش گذاشت، به شدت ترسیده‌اند و هم‌زمان با آن درباره وقوع جنگ چندجبهه‌ای علیه اسرائیل هشدار می‌دهند.

علاوه بر آن شهرک‌نشینان صهیونیست در شهرک‌های شمالی فلسطین اشغالی نگران پاسخ حزب‌الله به تجاوزات رژیم اشغالگر در روستای الغجر هستند و درباره جنگ احتمالی با حزب‌الله صحبت و تاکید می‌کنند که «حزب‌الله هرکاری بخواهد انجام می‌دهد».