در آستانه استفاده از تسلیحات هسته‌ای هستیم

وزیر دفاع کره شمالی در بیانیه‌ای اعلام کرد: استقرار ناوهای راهبردی هسته‌ای آمریکا در سواحل کره جنوبی از جمله یک زیردریایی مجهز به سلاح هسته‌ای، منطبق بر معیارهای ما برای استفاده از سلاح‌های هسته‌ای است.

«کانگ سون نام» وزیر دفاع کره شمالی با اشاره به اینکه ارسال زیردریایی اتمی آمریکا به کره جنوبی تنش در منطقه را تشدید می‌کند، تأکید کرد که پس از پهلو گرفتن زیردریایی اتمی آمریکا در سواحل کره جنوبی، در آستانه استفاده از تسلیحات اتمی قرار گرفته‌ایم.

هماهنگ کننده کاخ سفید برای منطقه هند و اقیانوس آرام چند روز پیش گفت که یک زیردریایی آمریکایی مجهز به سلاح هسته‌ای برای اولین بار در ۴۰ سال گذشته در بندری در کره جنوبی پهلو گرفت.

 در آستانه استفاده از تسلیحات هسته‌ای هستیم

این خبر در حالی است که پیونگ یانگ این اقدام واشنگتن را محکوم و آن را تلاش برای ارسال زیردریایی هسته‌ای به آب‌های نزدیک به شبه جزیره کره قلمداد کرد.

«کیم یو جونگ» خواهر رهبر کره شمالی هم اظهار داشت که این اقدامات آمریکا تنها منجر به دوری بیشتر کره شمالی از گفتگو خواهد شد. وی تأکید کرد که کره شمالی آماده مقابله قاطعانه با هر اقدامی است که حاکمیت آن را نقض کند و پیشنهاد مذاکره با آمریکا بیشتر شبیه «یک رؤیا» است.