روابط دیپلماتیک با سوئد را باید قطع کرد

شیخ «علی دعموش» معاون رئیس شورای اجرایی حزب‌الله روز گذشته در جریان مشارکت در تجمعی که در محکومیت اجازه مقامات سوئد به هتک حرمت قرآن کریم برگزار شده بود اعلام کرد، اجازه مکرر دولت سوئد به هتک حرمت قرآن کریم عملی متجاوزانه و تحریک‌آمیز است که به احساسات صدها میلیون مسلمان در سراسر جهان ضربه می‌زند و نمی‌توان در برابر آن سکوت کرد.

هتک حرمت قرآن کریم بیانگر میزان فروپاشی اخلاقی غرب است

شیخ دعموش افزود، این اقدام دولت سوئد بیانگر میزان فروپاشی اخلاقی است که غرب به آن رسیده است و به‌بهانه آزادی‌های عمومی و آزادی بیان و اندیشه دست به این اقدامات متجاوزانه می‌زند. دولت سوئد که اجازه انجام چنین جنایاتی را می‌دهد، باید مسئولیت کامل آن را بپذیرد و بهای این تحریکات شرم‌آور و مکرر را بپردازد.

این مقام حزب‌الله در ادامه از کشورها و دولت‌های عربی و اسلامی خواست تنها به محکومیت و صدور بیانیه در برابر این عمل بسیار زشت و ننگین اکتفا نکنند و دست به ابتکاری عملی جهت فراخواندن سفرای خود از سوئد و اخراج سفرای سوئد از کشورهای خود بزنند، همچنین اگر این اهانت‌ها ادامه یافت گام بعدی باید قطع روابط دیپلماتیک با سوئد باشد؛ زیرا قطع روابط و اقداماتی نظیر آن موجب هراس غرب و عقب‌نشینی آن می‌شود.

وی تأکید کرد که ملت‌ها و دولت‌های عربی و اسلامی باید اقدامی جدی برای شکل‌گیری افکار عمومی جهانی انجام دهند تا از تکرار چنین تخلفاتی جلوگیری کنند، همچنین باید یک قانون بین‌المللی صادر شود که توهین به مقدسات مسلمانان و نمادها و قرآن آنها را جرم‌انگاری کند و این یکی از راه‌های مناسب برای مقابله با چنین تجاوزاتی است.

شیخ دعموش در ادامه گفت، اعلام همبستگی دبیرکل سازمان ملل با مسلمانان و محکوم کردن اقدامات خشونت‌آمیز و نژادپرستانه و ترویج اسلام‌هراسی، کافی نیست، بلکه باید اقدامات بازدارنده‌ای در برابر این گونه اعمال صورت گیرد و قوانینی تضمین‌کننده صادر شود که کشورهایی را که اجازه و مجوز ارتکاب جنایت علیه مقدسات مسلمانان را می‌دهند، مجرم بداند.

روابط دیپلماتیک با سوئد را باید قطع کرد

معاون رئیس شورای اجرایی حزب‌الله تصریح کرد، غرب باید بداند که اصرار در تعرض به قرآن کریم و مقدسات و نمادهای اسلامی، منطقه و جهان را به‌سوی یک نزاع فرقه‌ای بزرگ سوق می‌دهد.

شیخ دعموش همچنین از دولت لبنان خواست مسئولیت خود را در قبال این عمل ننگین دولت سوئد به‌عهده بگیرد و تنها به صدور بیانیه برای محکومیت آن اکتفا نکند؛ زیرا اظهارات شفاهی هیچ تأثیری ندارد و اکتفا به این‌گونه بیانیه‌ها به‌معنای فرار از مسئولیت و خیانت به مقدسات اسلامی است، بنابراین دولت لبنان باید سفیر خود را از سوئد فراخواند و سفیر سوئد را از بیروت اخراج کند.

شیخ «محمد یزبک» رئیس هیئت شرعی حزب‌الله نیز در سخنرانی خود در مراسم سوگواری محرم در ضاحیه جنوبی بیروت هتک حرمت دوباره قرآن کریم در غرب را محکوم کرد و تأکید کرد که همه مسلمانان باید مسئولیت خود را برای دفاع از کتاب خدا به‌عهده بگیرند.

شیخ یزبک به اقدامات ضدفرهنگی غرب برای برچیدن بنیان خانواده به‌بهانه احترام به آزادی و عقیده اشاره و تأکید کرد، یکی از پروتکل‌های فرزندان صهیونیسم تمرکز بر سیطره بر نسل‌هاست. دعوت غرب به همجنس‌گرایی درواقع دعوت به گسترش انواع مفاسد اجتماعی و بیماری‌هایی است که صاحبان این عمل زشت را مبتلا می‌کند.

ردپای صهیونیست‌ها در همه فساد و فتنه‌های جهان دیده می‌شود

از سوی دیگر «محمد وسام المرتضی» وزیر فرهنگ در دولت موقت لبنان نیز در واکنش به تجاوزات مکرر غرب علیه مقدسات اسلامی اعلام کرد که در هرکجای زمین که فتنه و فساد باشد، ردپای صهیونیست‌ها دیده می‌شود.

این وزیر لبنانی تأکید کرد، دل‌های آنها (غربی‌ها و صهیونیست‌ها) پر از کینه و نفرت است و به همین دلیل سعی می‌کنند کلام خدا را بسوزانند اما خداوند نور خود را بر همه جا افکنده است؛ حتی اگر کافران از این نور بیزار باشند.

وزیر فرهنگ دولت پیشبرد امور لبنان افزود، تلاش برای ایجاد اختلاف میان مسلمانان و مسیحیان توسط طرف‌هایی انجام می‌شود که هیچ ارتباطی به مسیحیت در کشور ما و مسیحیت واقعی که از سرزمین ما آغاز شد، ندارند، اما هیچ یک از این تلاش‌ها به نتیجه‌ای که غربی‌ها می‌خواهند نمی‌رسد؛ زیرا ایمان به خدای یگانه و ارزش‌های انسانی میان مسلمانان و مسیحیان از هر آتش کینه‌توزانه‌ای قوی‌تر است.

وی در پایان تأکید کرد که در هرکجای جهان که فتنه و فساد گسترش می‌یابد ردپای صهیونیست‌ها را جست‌وجو کنید.

روز جمعه نیز در جنوب بیروت معروف به ضاحیه جنوبی، چندین تجمع مقابل مساجد مختلف و یک تجمع اعتراضی در برابر بیمارستان الرسول الاعظم(ص) در واکنش به هتک حرمت قرآن کریم توسط غربی‌ها، برگزار شد.

نمازگزاران در بعلبک هم در محکومیت هتاکی به قرآن کریم دست به اعتصاب زدند، همچنین تجمعات اعتراضی در مناطقی از جمله شمسطار، جنتا، یحفوفا، ماسا، سرعین الفوقا، ریاق، الخریبه، طلیا و حزین برگزار شد. منطقه جبیل و کفرسالا و الشوف هم شاهد برگزاری تجمعات اعتراضی مردمی در محکومیت هتاکی مستمر حکومت سوئد به مقدسات اسلامی از طریق صدور مجوز رسمی برای این جنایت شرم‌آور بود.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان نیز در سخنرانی شب سوم محرم اعلام کرد: از همه برادران و خواهران می‌خواهم نماز جمعه را همانند یک نماز جمعه معمولی برگزار نکنند و در حمایت از قرآن مقابل مساجد و مصلی‌ها اجتماع کنند.

دبیرکل حزب‌الله تأکید کرد: عنوان تحصن ما مقابل همه مساجد باید این باشد که از دولت‌های عربی و اسلامی بخواهیم سفرای خود را از سوئد خارج کنند و سفرای سوئد را نیز اخراج کنند.