نیروی دریایی انگلیس، ارتش اوکراین را آموزش می‌دهد

در این بیانیه همچنین آمده است: غواص‌های نیروی دریایی سلطنتی انگلیس ، کارشناسان خنثی‌سازی بمب و مین در حال آموزش نیروهای اوکراینی هستند تا به آنها بیاموزند که چطور مین و سایر ادوات انفجاری را کشف و به صورت ایمن خنثی کنند.

این آموزش با حضور غواصان اوکراینی، اپراتورهای خنثی‌سازی ادوات انفجاری و ابزار زیردریایی بدون سرنشین در آب‌های دور افتاده "لاخ ایو" در شمال غرب اسکاتلند انجام می‌شود.

نیروی دریایی سلطنتی انگلیس در ادامه بیانیه خود آورده است: این آموزش شامل پاکسازی خطوط کشتیرانی آب‌های عمیق و کم عمق و ایمنی سواحل برای حملات با استفاده از ابزار آبی-خاکی می‌شود. همچنین پاکسازی بنادر، اسکله‌ها و سایر زیرساخت‌ها از تهدیدهای بالقوه نیز جزئی از این آموزش است.

نیروی دریایی انگلیس، ارتش اوکراین را آموزش می‌دهد

نیروهای اوکراینی با زیردریایی‌های بدون سرنشین که بمب‌های بالقوه را پیش از ورود غواص‌ها به آب شناسایی می‌کنند، کار می‌کنند و آموزش می‌بینند.

 

کشورهای غربی از آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه سال گذشته میلادی کمک‌های نظامی به کی‌یف ارائه می‌کنند. در اوایل دسامبر سال گذشته میلادی نیز سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که تجهیز، مسلح کردن و آموزش نیروهای اوکراینی توسط متحدان ناتو به منزله دخالت مستقیم در جنگ اوکراین است.