توافق عراق و سوریه برای برچیدن اردوگاه الهول

«صادق عبدالله» از سران ائتلاف فتح عراق امروز (شنبه) در گفتگو با خبرگزاری المعلومه عراق اعلام کرد: دو کشور عراق و سوریه درباره برچیدن اردوگاه الهول توافق کردند. اردوگاه الهول تنها یک اردوگاه در خاک سوریه با هزاران خانواده ساکن آن نیست بلکه یک بمب انسانی است که امنیت کل منطقه خاورمیانه را تهدید می‌کند به ویژه که بیش از ۳۰ هزار تن که بیشترشان از خانواده‌های تروریست‌های داعش هستند، در آن سکونت دارند.

این رهبر ائتلاف فتح عراق افزود: اردوگاه الهول عبارت از برخی برنامه‌های اطلاعاتی عجیبی است که از تفکرات افراطی حمایت کرده و ثبات را به خطر می‌اندازند، سفر محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق به دمشق و دیدارش با بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه توافق مشترک آن دو برای مقابله با این خطر را نشان داد.

وی گفت: سه نقطه مشترک بغداد و دمشق را به سمت برچیدن اردوگاه الهول سوق می‌دهد که مهم‌ترین آن‌ها تهدید امنیتی و استفاده آمریکا و غرب از آن است. گام‌هایی در پیش گرفته خواهند شد که در دفع خطرات اردوگاه موثر هستند.

توافق عراق و سوریه برای برچیدن اردوگاه الهول

پیشتر «خالد الیعقوبی» مشاور نخست‌وزیر عراق در امور امنیتی در سخنانی با هشدار نسبت به خطر اردوگاه «الهول» سوریه برای کل منطقه و جهان، وضعیت این اردوگاه را یک «بمب ساعتی» ارزیابی کرد.

 «قاسم الأعرجی» مشاور امنیت ملی عراق نیز پیش از آن در سخنانی بار دیگر نسبت به خطر اردوگاه آوارگان الهول سوریه برای کل منطقه هشدار داد و از آمریکا خواست تا پیش از پایان سال جاری میلادی، کنفرانسی بین‌المللی را در این باره برگزار کند.