آزادی بیان ابزار غرب برای توهین به مقدسات اسلامی است

 «عبدالباری عطوان » تحلیلگر برجسته جهان عرب و سردبیر روزنامه فرامنطقه‌ای رای‌الیوم در واکنش به تکرار اهانت‌های وقیحانه غرب علیه مقدسات اسلامی و صدور مجوز هتک حرمت قرآن توسط دولت سوئد، در یادداشت جدید خود نوشت، ما از حمله به سفارتخانه‌ها و آتش زدن آنها حمایت نمی‌کنیم؛ زیرا این کار نقض کنوانسیون بین‌المللی وین درباره حفاظت از سفارتخانه‌ها و دیپلمات‌های فعال در آنهاست. اما این مقامات سوئد و اقدامات تحریک‌آمیز آنها علیه اسلام و مسلمانان بیشترین مسئولیت را در آتش زدن سفارت این کشور در عراق دارند.

آزادی بیان ابزار و بهانه غرب برای توهین به مقدسات اسلامی و مسلمانان است

عطوان افزود، مقامات سوئد برای دومین بار به یک فرد نژادپرست و کینه‌توزِ هتاکِ عراقی‌تبار در استکهلم به نام «سلوان مومیکا» اجازه دادند گروهی از افراد امثال خود را در برابر سفارت عراق در سوئد جمع کند و تحت حمایت نیروهای پلیس سوئد و در مقابل چشم بسیاری از رسانه‌ها به بهانه «آزادی بیان» قرآن کریم را آتش بزند. ما ده‌ها سال است که در غرب زندگی می‌کنیم و به خوبی می‌دانیم که «آزادی بیان» این روزها تبدیل به ابزار و بهانه‌ای برای تجاوز به بسیاری از مسلمانان و کتاب آنها و به سخره گرفتن آداب و سنن مسلمانان است. به ویژه در کشورهایی که حکومت راست‌افراطی دارند برخی از افراد کینه‌توز یا کسانی که به دنبال گرفتن اقامت یا پاسپورت غربی هستند، آزادی بیان تبدیل به بهانه‌ای برای کاشتن بذر فتنه و کینه و اختلاف شده است.

در ادامه این یادداشت آمده است، جالب توجه است که «آزادی بیان» غربی‌ها شامل زیر سوال بردن «هولوکاست» و تعداد قربانیان آن نمی‌شود و هیچ حرفی درباره همه جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع فلسطین یا گرسنگی میلیون‌ها عرب و مسلمان که تحت محاصره ظالمانه در نوار غزه، لبنان و سوریه قرار دارند، نمی‌زند. این آزادی بیان شنیع‌ترین جنایت‌های نژادپرستانه در تاریخ را نادیده می‌گیرد اما مقاومت در برابر رژیم اشغالگر صهیونیستی را جرم‌انگاری کرده و مقاومت را تروریسم می‌خواند.

این تحلیلگر عرب زبان تصریح کرد، غربی‌ها اعراب و مسلمانان را به «عقب‌افتادگی» متهم می‌کنند؛ درحالی که هیچ یک از اعراب و مسلمانان هرگز هیچ انجیل یا توراتی را نه در غرب و نه در کشورهای خودشان نسوزانده‌اند، زیرا به این کتاب‌ها و قداست آنها ایمان دارند. اما برخی از دولت‌های غربی به ویژه در کشورهای اسکاندیناوی چنین جنایت‌هایی (سوزاندن کتب مقدس آسمانی) را در چارچوب برنامه‌های خود برای تحت فشار قرار دادن مهاجران مسلمان جهت مجبور کردن آنها به ترک اروپا، تایید می‌کنند.

آزادی بیان ابزار غرب برای توهین به مقدسات اسلامی است

عبدالباری عطوان در ادامه نوشت، آتش زدن سفارت سوئد در بغداد، اخراج سفیر سوئد توسط دولت عراق، احضار کاردار سفارت این کشور در استکهلم و تهدید به قطع روابط، نشان می‌دهد که کاسه صبر عراق در برابر این تجاوزات و تحریکات مقامات سوئد لبریز شده و این اقدامات، صرفا یک اقدام فردی نبوده و یک گام سیاسی و دولتی است.

بر اساس این گزارش، باندهای نژادپرست به سرکردگی یک عراقی تبار خائن و کینه‌توز به نام سلوان مومیکا که به کشور و هویت و امت خود خیانت کرده، از اقدام خود عقب‌نشینی کردند اما این عقب‌نشینی به خاطر توبه یا تعهد به اصول اخلاقی و ارزش‌های انسانی نبود. بلکه دولت سوئد و طرف‌های نژادپرست در این کشور از ترس تشدید واکنش عراق و انتقال اقدامات انتقام‌جویانه این کشور به سایر کشورهای عربی و اسلامی، دستور عقب‌نشینی از این اهانت‌ها را صادر کردند. این امر نشان می‌دهد که غربی‌ها چیزی جز زبان زور نمی‌فهمند.

عطوان تاکید کرد، عراقی‌هایی که به سفارت سوئد یورش بردند و زنگ آن را آویختند، تبدیل به الگویی برای ملت‌های عرب و اسلامی شدند و اعتراضات خود را از گفتار و بیانیه‌ به عمل منتقل کردند. همه این‌ها در زمانی است که ستاره‌های جهان غرب در حال افول بوده و نفوذ غربی‌ها رو به کاهش است و در سایه بحران اوکراین و تحولات آن که در راستای منافع روسیه و محور وابسته به آن می باشد، تمایلات جهانی برای توسعه روابط با کشورهای اسلامی بیشتر شده است.

وی ادامه داد، اینجا «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه که غربی‌ها وی را متهم به دیکتاتوری می‌کنند، با احترام به میلیون‌ها مسلمان در سراسر جهان، هتک حرمت قرآن را محکوم کرد. چرا ما ندیده‌ایم حتی یک رئیس جمهور غربی دست به چنین اقدامی بزند و علنا این جنایت‌های تحریک‌آمیز که تهدیدی جدی برای تضعیف همزیستی و صلح اجتماعی در جهان غرب است، محکوم کند؛ درحالی که بیش از 30 میلیون مهاجر در غرب زندگی می‌کنند.

عبدالباری عطوان گفت، همچنین سوال می‌کنیم که آیا «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه از تصمیم خود برای لغو حق وتو بر ورود سوئد به پیمان ناتو عقب‌نشینی می‌کند. واکنش مردمی و رسمی عراق به جنایت سوزاندن قرآن کریم در سوئد که همراه با اقدامات عملی همچون اخراج سفیر این کشور، لغو مجوز شرکت مخابراتی سوئد و تحریم کالاهای آن و .. بود، تحسین و حمایت جهان عرب و اسلام را برانگیخت و صداهای زیادی بلند شد که از کشورهای عربی و اسلامی می‌خواهد برای ایستادن در برابر این جنایت‌های غرب، در اسرع وقت اقدامات موثری همچون عراق انجام دهند.

در پایان این یادداشت خطاب به غربی‌ها آمده است، شما یک شبه قوانینی را صادر کردید که به موجب آن «یهودی ستیزی» و نژادپرستیِ ادعایی علیه یهودیان جرم تلقی می‌شود و همه کسانی که از حق اعراب و فلسطینی‌ها دفاع می‌کنند مجرم هستند. شما مقاومت در برابر اشغالگری را تروریسم می‌خوانید. اما ما همه این قوانین گزینشی شما را رد می‌کنیم و می‌پرسیم اگر در ادعای خودتان نسبت به تمدن و احترام به حقوق بشر و هم‌زیستی مسالمت‌آمیز میان ملت‌ها و ادیان راستگو هستید و به دنبال حفظ امنیت و صلح اجتماعی در کشورهای خود و کل جهان می‌باشید، چرا قانونی برای جرم‌انگاری سوزاندن قرآن صادر نمی‌کنید؟