نگرانی رسانه‌های عبری از حضور حزب‌الله لبنان در دیوار مرزی

 آلون بن دافید، تحلیل‌نویس نظامی شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: صحنه حضور نیروهای حزب‌الله لبنان در مرزهای لبنان و فلسطین تنش‌زا و نگران کننده و یادآور سال ۲۰۰۶ است. این دقیقا مثل حوادث قبل از عملیات ربودن دو صهیونیست توسط حزب الله در سال ۲۰۰۶ بود.

وی گفت: این ویدیو هفته گذشته گرفته شده است. ما را به حضورشان در دیوار مرزی عادت داده‌اند. حزب الله یک سال پیش تصمیم گرفت مرزهای شمالی را به یک جبهه درگیری فعال تبدیل کند. حزب الله ۳۰ خط مقدم غیرمسلح را در مسافتی بسیار نزدیک به مرزها ایجاد کرده است. شاید سلاح‌هایی در مخفیگاه آنجا داشته باشد؛ اما سلاح‌هایش را علنی نمی‌کند. با اینکه ارتش می‌گوید همه چیز تحت کنترل است در عملیات مجیدو یک نفر وارد مرزها شد با اینکه گفته می‌شد ارتش در آماده باش است. این فرد از دیوار حائل عبور کرد و به گذرگاه رسید.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی سه شنبه ویدیویی را از نیروهای حزب‌الله لبنان منتشر کردند که درحال گشت‌زنی در مرزهای مشترک با فلسطین اشغالی در نزدیکی شهرک «دوفیف» در شرق الجلیل بودند.

رسانه‌های عبری از حضور حزب‌الله لبنان در دیوار مرزی ابراز نگرانی کردند

شبکه ۱۲ تلویزیون این رژیم اعلام کرد: حضور این گروه که مثل یک یگان نظامی نخبه بوده و به صورت کاملا آشکار در نزدیکی مرزها درحال گشت‌زنی بودند اتفاقی است که قبلا شاهد آن نبوده‌ایم.

پیشتر مرکز یهودی امنیت ملی در آمریکا در گزارشی اعلام کرد: درگیری آتی میان اسرائیل و حزب‌الله اصلا شبیه درگیری‌هایی که قبلا بین اسرائیل و دشمنانش رخ داده، نخواهد بود.