بحران ارتش و اوضاع وخیم اقتصادی،کابینه نتانیاهو رادرمانده کرد

 روزنامه گاردین در گزارشی در خصوص اوضاع آشفته ارتش رژیم صهیونیستی نوشت که ترک خدمت نیروهای ذخیره در ارتش رژیم صهیونیستی در سایه افزایش تنش‌ها در اراضی اشغالی، سطوح جدیدی از شورش مدنی در این رژیم را نشان می‌دهد.

در این گزارش آمده است که بحران ترک خدمت نظامیان ذخیره، تنها چالشی نیست که کابینه بنیامین نتانیاهو را درمانده کرده، بلکه تل آویو با بزرگترین بحران سیاسی از سال ۱۹۷۳ تاکنون روبه رو است. کاهش رتبه بندی اعتباری و اوضاع وخیم اقتصادی در کنار خروج شرکت‌های فعال در زمینه‌های تکنولوژی از اراضی اشغالی و اعتصاب‌های گسترده از دیگر بحران‌های پیش روی کابینه نتانیاهو است.

در ادامه این گزارش تاکید شده است که طی سالیان گذشته، این تصویر از ارتش رژیم صهیونیستی که ارتش تمام اقشار مردم و متحد کننده آنها است، تضعیف شده و نابرابری و شکاف‌های داخلی در جامعه صهیونیست‌ها در ساختار نیروهای مسلح، خودنمایی می‌کند.

بر اساس این گزارش، پیش از این، یگان‌ها و بخش‌های بسیار مهم در ارتش رژیم صهیونیستی مانند خلبانان در اعتراض به مسائلی مانند جنگ دوم لبنان، تهدید به ترک خدمت کرده بودند اما رژیم صهیونیستی تاکنون شاهد چنین شورش مدنی آن هم در این سطح، نبوده است. در این اعتراضات، کفه سنگین ترازو در دست نیروهای ذخیره ارتش بوده است.

در این گزارش آمده است که نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی معتقدند که در سایه اصلاحات قضائی ارائه شده توسط کابینه نتانیاهو، احتمال تحت پیگرد قضائی گرفتن آنها در عرصه بین الملل، افزایش می‌یابد. تل آویو مدعی شده که سیستم حقوقی این رژیم به اندازه کافی برای بررسی نقض قوانین توسط نیروهای ارتش، قدرتمند عمل می‌کند.

یائیر گولان یکی از ژنرال‌های ذخیره در گفتگو با گاردین تاکید کرد: گزینه دیگر جز ترک خدمت نظامی وجود ندارد چرا که برگزاری تظاهرات شکست خورده است. فعلاً اولویت ما مبارزه با این کابینه است.