واکنش ترامپ به دریافت کیفرخواست جدید

 «دونالد ترامپ »، رئیس جمهور سابق آمریکا چهارشنبه با انتشار پستی در رسانه اجتماعی خود موسوم به «تروث سوشال» به صدور سومین کیفرخواست شامل چهار اتهام علیه خود در اواخر روز سه شنبه واکنش نشان داد.

اواخر روز سه شنبه یک هیئت منصفه فدرال، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا را در یک کیفرخواست مربوط به پرونده تلاش‌هایش برای تغییر نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ از جمله از طریق شورش در کنگره به چهار فقره اتهام متهم کرد.

در کیفرخواست جدید علیه ترامپ گفته شده که او با ممانعت از تایید ریاست‌جمهوری بایدن توسط کنگره برای فریب ایالات متحده توطئه کرد و همچنین توطئه کرد تا رای‌دهندگان را از حقشان برای یک انتخابات عادلانه محروم کند. 

چهار اتهام علیه ترامپ مطرح شده است که عبارتند از «توطئه برای فریب ایالات‌ متحده»، «توطئه برای ایجاد مانع در فرآیند رسمی»، «مانع‌تراشی و تلاش برای ایجاد مانع در روند رسمی» و «توطئه علیه حقوق.»

این اتهامات ناشی از تحقیقات جک اسمیت بازپرس ویژه درباره ادعاها مبنی بر این است که ترامپ و متحدانش تلاش کردند پیروزی جو بایدن در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا را باطل کنند. ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰، جو بایدن رقیبش را به تقلب در انتخابات متهم کرد، اما ادعاهای او در این خصوص از سوی دادگاه‌های آمریکایی رد شد. 

بعد از طرح این کیفرخواست، ترامپ برای حضور در دادگاهی در واشنگتن دی.سی در روز پنجشنبه احضار شده است.

ترامپ 77 ساله بعد از آنکه این کیفرخواست را دریافت کرد در پستی در رسانه اجتماعی «تروث سوشال» نوشت: «از همه تشکر می‌کنم!!! هرگز تا پیش از این در قبال هیچ موضوعی انقدر حمایت دریافت نکرده بودم. این یک کیفرخواست بی سابقه علیه یک رئیس جمهور سابق (بسیار موفق) و یک کاندیدای پیشتاز با برتری زیاد در نظرسنجی ها، هم در رابطه با رقابت درون حزبی جمهوریخواهان و هم در عرصه انتخابات سراسری 2024 است و این کیفرخواست چشم جهان را به روی فساد، رسوایی و شکست هایی که در سه سال گذشته در ایالات متحده آمریکا به وقوع پیوست باز کرد. آمریکا اکنون ملتی در حال افول است اما ما آن را دوباره بزرگ خواهیم کرد بزرگتر از هر زمان. عاشق همه شما هستم!!!»

واکنش ترامپ به دریافت کیفرخواست جدید

ترامپ از مدتها پیش مکررا در صحبتهای علنی خود گفته که به باور او در انتخابات 2020 علیه او و به نفع جو بایدن «تقلب شده» و نتیجه انتخابات را از او «دزدیدند» اما چندین متحد نزدیک او این ادعایش را نادرست خواندند.

روزنامه انگلیسی آی‌نیوز  The i گزارش داد، رئیس‌جمهور سابق آمریکا حالا در مجموع با ۷۸ اتهام در سه پرونده جنایی مجزا مواجه است که علاوه بر پرونده حمله به کنگره آمریکا در ششم ژانویه، شامل تحقیق درباره نگهداری اسناد طبقه‌بندی شده بعد از ترک کاخ سفید و پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن پیش از انتخابات سال ۲۰۱۶ است. 

با وجود این پرونده‌ها ترامپ همچنان در نظرسنجی‌های انتخاباتی در مقابل سایر نامزدهای جمهوری‌خواه برای کسب نامزدی این حزب در انتخابات ۲۰۲۴ پیشتاز است. طبق نتایج یک نظرسنجی جدید که دوشنبه منتشر شد، ترامپ با کسب برتری ۳۷ درصدی بر نزدیک‌ترین رقیبش، «ران دسانتیس» همچنان پیشتاز بلامنازع رقابت مقدماتی حزب جمهوری‌خواه برای تعیین نامزد نهایی حزب در انتخابات ۲۰۲۴ است.