پیش بینی کاهش رشد اقتصادی رژیم صهیونیستی

کارشناسان اقتصادی سیتی بانک آمریکا اعلام کردند پیش بینی‌ها حاکی از کاهش رشد اقتصادی رژیم صهیونیستی بوده و نسبت به کاهش رتبه اعتباری آن هشدار دادند. این با هشدار‌های بانک «مورگان استنلی» و بانک اسرائیل و دو موسسه رتبه بندی اعتباری «استاندارد اند پورز» و «مودیز» مطابقت دارد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این بانک آمریکایی اعلام کرد: معتقدیم تاثیر سیاست کابینه بر پیش بینی‌های اقتصادی میان مدت بسیار مهم است. تنها قانون گذاری‌های مربوط به دستگاه قضایی تاثیرات گسترده بر احتمال رشد اقتصادی اسرائیل نداشته بلکه مجموعه تصمیمات دیگر کابینه نیز در این مساله تاثیرگذار بوده است که از جمله آن‌ها می‌توان به تقسیم بودجه و سیاست‌های آموزشی اشاره کرد. این تصمیمات بر جنبه‌های مختلف اسرائیل و اقتصاد آن تاثیرگذار بوده است.

در بخش دیگری از این گزارش که برای مشتریان این بانک ارسال شده آمده است: در کمال تاسف تصور ادامه کاهش رشد اقتصادی در اسرائیل امر دشواری نیست، مساله‌ای که می‌تواند احتمال کاهش رتبه بندی اعتباری اسرائیل را در پی داشته باشد.

در این گزارش بودجه اخیر تصویب شده توسط کابینه رژیم صهیونیستی مورد انتقاد قرار گرفته که طی آن بودجه حمایتی کابینه از دستگاه آموزشی حریدی‌ها(شاخه یهودیت ارتدکس) افزایش یافته است. این گزارش تاکید دارد با توجه به عدم تدریس زبان‌ها و علوم مختلف در این برنامه آموزشی، در میان مدت و بلند مدت خساراتی به بازار کار وارد می‌شود که نتیجه آن کاهش احتمال رشد اقتصادی در اسرائیل است.

پیش بینی سیتی بانک آمریکا از کاهش رشد اقتصادی رژیم صهیونیستی

گزارش سیتی بانک بیانگر آن است پیش بینی کاهش رشد اقتصادی در سال جاری از ۳.۳ به ۳.۱ خواهد بود، اما این میزان برای سال آینده به ۲.۸ کاهش خواهد یافت که این بانک آن را کاهشی بزرگ توصیف کرده است.

در این گزارش همچنین به کاهش مشارکت حریدی‌ها در بازار کار در مقایسه با افزایش جمعیت آن‌ها نسبت به کل جمعیت نیز اشاره کرد. به همین دلیل این گزارش کاهش رشد اقتصادی در میان مدت را از ۴ به ۳.۴ پیش بینی کرده، اما در عین حال بر احتمال کاهش رشد اقتصادی تا ۲.۹ نیز تاکید کرده است.