انگلیس دیر یا زود شکست ضد حملات اوکراین را تایید می‌کند

این دیپلمات روسیه در مصاحبه با شبکه خبری سی ان ان گفت اوکراینی ها در ضد حملات خود دستاوردی نداشتند و برعکس روسیه، پیشرفت هایی از جمله در شمال منطقه لوهانسک داشته است.

وی اظهار داشت گزارش هایی از سوی وزارت دفاع انگلیس که در آنها ادعا می شود نیروهای اوکراینی پیشرفت داشته اند، صحت ندارد. چندین روستایی که نیروهای اوکراینی چند هفته پیش تصرف کرده بودند از سوی نیروهای روسیه باز پس گرفته شده اند.

سفیر روسیه در بخشی از این مصاحبه با اشاره به حضور تانک های انگلیسی در جنگ افزود: دولت انگلیس این حقیقت را درک خواهد کرد که ضد حملات موفقیت آمیز نبودند.

وی در بخشی از اظهاراتش درباره اتهامات علیه روسیه در خصوص حمله به اهداف غیرنظامی گفت ما به عمد زیرساخت های غیرنظامی را هدف قرار نمی دهیم و در کل، قصدی برای هدف قرار دادن تاسیسات غیرنظامی وجود ندارد.

این مقام روس درباره بحث‌هایی مبنی بر اینکه نیروهای روسیه مجبور شدند در آوریل سال ۲۰۲۲ از منطقه کی یف خارج شوند گفت این اتهامات کاملا نادرست است.

کلین درباره توافق احتمالی با اوکراین با توجه به تلاش های عربستان برای برگزاری اجلاس جده و دیگر پیشنهادهای داده شده درباره صلح، گفت: طرف های درگیر در سال ۲۰۲۲ بسیار به توافق نزدیک بودند. مقامات اوکراینی و ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری این کشور از نیروهای روسیه خواستند کی یف را ترک کنند و روسیه برای نشان دادن حسن نیت خود این اقدام را انجام داد. اما بلافاصله بعد از این که روسیه از کی یف خارج شد مقامات اوکراینی بیان کردند که توافقی وجود ندارد و آنها به جنگ ادامه خواهند داد.

انگلیس دیر یا زود شکست ضد حملات اوکراین را تایید می‌کند

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ماه ژوئن (خرداد)، در نشست با رهبران و نمایندگان چندین کشور آفریقایی، پیش نویس توافقی را که در جریان مذاکرت صلح مسکو و کی یف در حال بررسی بود به نمایش گذاشت. این پیش نویس در مارس (اسفند/ فروردین) ۲۰۲۲ در استانبول تنظیم شده بود، اما پس از خروج نیروهای روسی از کی یف، اوکراین آن را کنار گذاشت.

وزارت دفاع روسیه نیز پیشتر تایید کرد که تلاش اوکراین در ضد حملات ناموفق بوده است.

بر اساس این گزارش نیروهای مسلح اوکراین در مدت دو ماه بیش از ۴۳ هزار نیروی نظامی و حدود ۵ هزار واحد سلاح های مختلف از جمله ۲۶ فروند هواپیما و ۲۵ تانک لئوپارد را از دست دادند. پوتین تاکید کرده که نیروهای اوکراینی در هیچ مسیری موفق نبوده اند.