افشای سالها آزار جنسی در گارد ساحلی آمریکا

 تارنمای شبکه سی ان ان در گزارشی اختصاصی نوشت که تحقیقات این شبکه نشان می دهد با وجود قصد مقام های ارشد در همکاری با تحقیقات در مورد تجاوز و تعدی در دانشسرای این سازمان، چهار سال پیش فرمانده وقت گارد ساحلی آمریکا بر آن سرپوش گذاشته است.

به نوشته سی ان ان کارل شولتس (Karl Schultz) در ژوئن ۲۰۱۸ و زمانی که تحقیقات سری مذکور در حال نهایی شدن بود، فرماندهی گارد ساحلی را بر عهده گرفت. یافته های این تحقیقات نشان می داد که از اواخر دهه ۸۰ قرن بیستم تا سال ۲۰۰۶ ده ها فقره تجاوز و تعدی در این دانشسرای مشهور رخ داده بود.

در ادامه گزارش سی ان ان آمده که مسئولان دانشسرا بیشتر نگران وجهه این آموزشگاه بودند تا سلامت قربانیان. مکاتبات داخلی گارد ساحلی نشان می دهد که افراد دخیل در تحقیقات به دنبال آن بودند که گزارشی را به کنگره و وزارت امنیت داخلی که بر عملکرد گارد ساحلی نظارت مستقیم دارد، ارائه دهند.

لیندا فیگن (Linda Fagan) فرمانده کنونی گارد ساحلی، که سال گذشته میلادی و پس از بازنشستگی شولتس به این سمت منصوب شد از قربانیان این حملات جنسی عذرخواهی کرده و قول داده که در مورد مشکلات سازمان بیش از پیش شفاف باشد.

گزارش مارس ۲۰۲۳ پنتاگون نشان می داد که آمار تجاوز جنسی گزارش شده در دانشسراهای نظامی آمریکا در سال تحصیلی ۲۰۲۱-۲۲ افزایش قابل توجهی یافته است.

افشای سالها آزار جنسی در گارد ساحلی آمریکا

بر اساس این گزارش، انواع تماس‌های جنسی در آموزشگاه های ارتش، نیروی دریایی و نیروی هوایی - هم برای مردان و هم برای زنان - افزایش یافته و بیش از یک زن از هر پنج زن (۲۱.۴ درصد) تجربه آزار جنسی را داشته ‌اند.

این آمار نسبت به سال ۲۰۱۸، زمانی که آخرین نظرسنجی به دلیل محدودیت‌های کرونایی انجام شد، حدود ۱۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.

همچنین این میزان برای مردان ۴.۴ درصد بود که در مقایسه با ۲.۶ درصد سال ۲۰۱۸ افزایش قابل توجهی محسوب می‌شود.