تلگرام در عراق رفع فیلتر شد

وزارت ارتباطات عراق اعلام کرد که از امروز یکشنبه ممنوعیت « تلگرام » در این کشور در پی همکاری این شرکت با مقامات امنیتی عراق لغو می‌شود.

 

خبرگزاری رسمی عراق «اینا» به نقل از این وزارتخانه نوشت: «این تصمیم در پاسخ به دستورات نخست وزیر و همکاری شرکت صاحب اپلیکیشن با مقامات امنیتی در کشف افشاکنندگان اطلاعات شهروندان اتخاذ شده است».

بر اساس این بیانیه، در همین زمینه این وزارتخانه آمادگی این شرکت را برای ارتباط با مقامات ذیصلاح اعلام کرد و از تعیین کانال‌های رسمی برای ارتباط با عراق خبر داد.

بر اساس این بیانیه، این وزارتخانه مجدداً تایید کرد که با آزادی بیان مخالفت نمی‌کند، اما بر اهمیت فعالیت شرکت‌هایی که برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی دارند با احترام به قوانین کشور، امنیت و حفاظت از داده‌های کاربران تاکید می‌کند.

 وزارت ارتباطات عراق یکشنبه گذشته دلیل مسدود شدن تلگرام را در بیانیه‌ای توضیح داد که این تصمیم بر اساس بخشنامه‌های بالاتر گرفته شده است. خبرگزاری رسمی عراق، «اینا» گزارش داده بود که «دستورات مقامات بالاتر مربوط به امنیت ملی و حفظ اطلاعات شخصی شهروندان است.»

تلگرام در عراق رفع فیلتر شد

در این بیانیه آمده بود: «موسسات عراقی بار‌ها از شرکت مسئول برنامه فوق الذکر درخواست کرده اند تا در بستن پلتفرم‌هایی که باعث درز اطلاعات نهاد‌های رسمی دولتی و اطلاعات شخصی شهروندان می‌شود که تهدیدی برای شهروندان عراقی است، همکاری کند اما این شرکت به هیچ یک از این درخواست‌ها پاسخ نداد.»