درگیری لفظی نتانیاهو با فرمانده نیروی هوایی رژیم صهیونیستی

 «بنیامین نتانیاهو » نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ، روز یکشنبه (دیروز) در جلسه‌ای با سران نظامی این رژیم در مقر وزارت جنگ، مساله تضعیف عملکرد ارتش در پی بحران ایجاد شده در نتیجه تمرد برخی از نظامیان را مورد بحث و بررسی قرار داد.

صدها نظامی ذخیره فعال و غیرفعال ارتش رژیم صهیونیستی بخصوص نیروهای هوایی این رژیم به دنبال اقدامات کابینه برای ایجاد تغییرات در ساختار قضایی، تمرد کرده‌اند و گفته‌اند تا زمانی که کابینه طرح خود برای تغییر در ساختار قضایی را لغو نکند، به خدمت باز نخواهند گشت.

در جلسه یادشده، «هرتزی هالوی» رئیس ستاد کل ارتش، «یوآو گالانت» وزیر جنگ، «آریه درعی» رئیس حزب «شاس» که برای حضور در این نشست تعطیلات خود را به تعویق انداخت، و همچنین «تومر بار» فرمانده نیروی هوایی رژیم صهیونیستی به همراه چند تن از اعضای ستاد کل و رئیس شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی حضور داشتند.

طی این جلسه، وزیر جنگ، رئیس ستاد کل ارتش و شماری از ژنرال‌های این رژیم، نخست‌وزیر را در جریان آخرین وضعیت ارتش قرار دادند و حاضران در این نشست توافق کردند اختلافات سیاسی را وارد ارتش نکنند.

 برخی از رسانه‌های صهیونیستی عجله نتانیاهو  برای برگزاری نشست با رئیس ستاد کل ارتش را این طور تحلیل کردند که «تنها تهدید واقعی، قصد سران امنیتی برای علنی کردن حقایق امنیتی برای مردم در شرایط ایجاد بحران در قانونگذاری است».

درگیری لفظی نتانیاهو با فرمانده نیروی هوایی رژیم صهیونیستی

طبق گزارش شامگاه یکشنبه شبکه «المیادین» به نقل از «سیوی عوادنیا» خبرنگار سیاسی کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی، نتانیاهو در این جلسه فرماندهان ارتش را به علت اظهارات «تومر بار» فرمانده نیروی هوایی مبنی بر آسیب راندمان نیروی هوایی به دنبال تمرد نظامیان توبیخ کرده است.

«تومر بار» فرمانده نیروی هوایی رژیم صهیونیستی اخیرا در اظهاراتی گفت که عملکرد ارتش اسرائیل به وضعیت قبل از تمرد باز نخواهد گشت و به مرور زمان با ضررهای بیشتری مواجه خواهد شد.

عوادیا در این باره نوشت: «نتانیاهو با تن صدایی بلند خواستار صدور تکذیبه‌ای در خصوص این اظهارات شد. او گفت ارتش از نظام محافظت می‌کند. شما به قدرت بازدارندگی آسیب می‌رسانید. چرا چنین مسائلی را مطرح می‌کنید؟!» رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی نیز با لحنی نگران گفت: «نمی‌توانم کنار بایستم و ارتش آسیب ببیند!»

 «آویگدور لیبرمن» وزیر خارجه سابق رژیم صهیونیستی و رهبر فعلی حزب «اسرائیل بیتنو» اخیرا در سخنانی وضعیتی که نیروی هوایی این رژیم با آن مواجه بوده را یک «زنگ خطر واقعی» توصیف کرد.

لیبرمن تاکید کرده بود: «ضررهای واقعی که برای نیروی هوایی اسرائیل از سوی نیروهای ذخیره ایجاد شده، نشانه خطر بوده و چه بسا تاکنون سابقه نداشته است».