عذرخواهی وزیرخارجه دانمارک از هتک حرمت قرآن کریم

در پی حوادث قرآن سوزی اخیر وزیر خارجه دانمارک از همتای الجزایری خود عذرخواهی کرد و متعهد شد این اقدامات زشت از طریق یک قانون جدید که در حال آماده شدن است پایان یابند.

پایگاه اینترنتی روزنامه القدس العربی چاپ لندن نوشت:لارس لوکه راسموسن، وزیر خارجه دانمارک در تماس با احمد عطاف، وزیر خارجه الجزایر ضمن اظهار تاسف و عذرخواهی به علت موج قرآن سوزی مقابل سفارتخانه‌های کشور‌های اسلامی از جمله سفارت الجزایر در کپنهاگ، این اقدامات را غیرقابل قبول توصیف و تاکید کرد اقداماتی از این قبیل کاملا با اصول تعامل و تسامح موجود در جامعه دانمارک تعارض دارد.

وی به همتای الجزایری خود اعلام کرد دولت کپنهاگ در حال وضع قانونی با هدف پایان دادن به این اقدامات زشت است و پیش نویس این قانون طی چهار هفته به پارلمان ارائه خواهد شد.

عذرخواهی وزیرخارجه دانمارک از هتک حرمت قرآن کریم

چند هفته قبل نیز وزیر خارجه سوئد در تماس با عطاف تاسف و مخالفت دولت سوئد را بابت قرآن سوزی به وزیر خارجه الجزایر ابلاغ کرده بود. او نیز مانند همتای دانمارکی از ایجاد محدودیت‌های قانونی برای این گونه اقدامات خبر داده بود. احمد عطاف نیز خاطرنشان شد متن پیامی که به نمایندگی دیپلماتیک سوئد در الجزایر ابلاغ کرده است شامل اعتراض رسمی کشورش و محکوم کردن این اقدامات غیراخلاقی و به دور از تمدن بوده است که تحریک احساسات مسلمانان را در سراسر جهان باعث شد.