تحرکات جدید نظامیان بیگانه در عراق

 منابع عراق ی اعلام کردند به برخی جزئیات از تحرکات اخیر نیروهای ائتلاف بین المللی به فرماندهی آمریکا در عراق اشاره کردند.

بنابراین گزارش، این تحرکات با تغییر آرایش نظامی برخی یگان‌های ائتلاف بین المللی در پایگاه عین الاسد در استان الانبار و پایگاه این نظامیان در استان اربیل (اقلیم کردستان عراق) مرتبط بوده است.

بنابر اعلام منابع آگاه عراقی، خودروها و تجهیزات نظامی که در دو روز اخیر در این مناطق تردد داشته اند متعلق به ائتلاف بین المللی است و ارتباطی با نظامیان آمریکایی در عراق ندارد.

بنابر اعلام منابع عراقی این نیروها در راستای تغییر دوره‌ای یگان‌های نظامی، خاک عراق را از طریق گذرگاه مرزی جریشان (هم مرز با کویت) ترک کرده‌اند و یگان جدید جایگزین آنها شده‌اند.

جزئیات تحرکات جدید نظامیان بیگانه در عراق

در همین راستا، رسانه‌های عراقی طی روزهای اخیر با انتشار تصاویری از تحرکات نظامی آمریکا در این کشور، از احتمال دخالت نظامی جدید آمریکایی‌ها در عراق خبر داده بودند.

این در حالی است که پنتاگون با صدور بیانیه‌ای انتشار اخبار درباره تحرکات نظامی آمریکا در عراق را تکذیب کرده و اعلام کرده که نیروهای آمریکا در روزهای اخیر هیچ گونه تحرک نظامی در عراق نداشته‌اند و تصاویر منتشر شده ارتباطی با نیروهای آمریکایی ندارد.