نقشه تل‌آویو برای انتقال فلسطینی‌ها به اردن

 « خالد مشعل » رئیس جنبش حماس در خارج از فلسطین در یک نشست مربوط به مسجدالاقصی در استان الکرک اردن به صورت ویدئو کنفرانس تاکید کرد که باید با طرح رژیم صهیونیستی مبنی بر بیرون راندن فلسطینی‌ها از کرانه باختری مبارزه کرد.

وی در ادامه افزود: کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی تندروترین و جنایتکارترین کابینه در این رژیم به شمار می‌رود و برای نهایی کردن درگیری در کرانه باختری و قدس اشغالی و همچنین مسجدالاقصی عجله دارد.

مشعل تصریح کرد: صهیونیست‌ها می‌گویند اگر فلسطینی‌ها وطنی داشته باشد آن، اردن است. این همان سخنان وزیر دارایی رژیم صهیونیستی در پاریس و ماهیت تفکرات صهیونیست‌ها به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: ما نسبت به آنچه که در حال اتفاق افتادن است، هشدار می‌دهیم. این تحولات تنها اقداماتی برای گسترش شهرک سازی نیست زیرا هدف اصلی، بیرون کردن ساکنان کرانه باختری از منازل خود و انتقال آنها به اردن است. اشغالگران به دنبال هدف قرار دادن تمام امت ما هستند. در قلب این امت نیز فلسطین و اردن قرار دارند.

نقشه تل‌آویو برای انتقال فلسطینی‌ها به اردن

روزنامه العربی الجدید نیز روز گذشته در این خصوص نوشت: رژیم صهیونیستی با صرف میلیون‌ها دلار به دنبال تشویق صهیونیست‌ها برای انتقال آنها به شهرک‌های جدید در کرانه باختری است. در حالی قرار است شهرک‌های جدید با صرف هزینه‌های هنگفت در کرانه باختری ساخته شود که محافل بین المللی مخالفت خود را با این اقدام کابینه رژیم صهیونیستی اعلام کرده‌اند. هدف رژیم صهیونیستی از این اقدام گسترش دایره اشغالگری خود در کرانه باختری است.

وزارت خارجه فلسطین تصمیم جدید کابینه رژیم صهیونیستی در خصوص الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اراضی اشغالی و ساخت شهرک‌های جدید در این منطقه با استفاده از بودجه ۱۹۰ میلیون دلار را محکوم کرده است. این اقدام رژیم صهیونیستی در چارچوب سیاست‌های تل آویو برای غارت زمین‌های فلسطینیان و الحاق تدریجی کرانه باختری به اراضی اشغالی صورت می‌گیرد.