اقدامات مشکوک آمریکا در عراق

 «عائد الهلالی» یکی از رهبران ائتلاف الفتح عراق درباره اقدامات آمریکا طی روزهای گذشته مانند ارسال ناوهای خود به آب‌های خلیج فارس هشدار داد و تاکید کرد که آمریکا اقدامات نظامی مشکوکی را انجام می دهد.

عائد الهلالی تاکید کرد که یکی از موضوعات سیاست جدید آمریکا تلاش برای بستن قراردادهای تسلیحاتی با سرویس‌های امنیتی عراق با هدف تضعیف نقش نیروهای حشدشعبی است. آمریکایی‌ها از افزایش توانایی و قدرت  نیروهای حشدشعبی به ویژه بعد از شکست  گروه تروریستی  داعش در عراق نگران هستند.

وی در ادامه افزود که اقدامات نظامی آمریکا  دو مسئله مهم را نشان می دهد: اول تلاش واشنگتن برای پیروزی در جنگ انرژی با کشورهای شرق است و دوم آنکه  تلاش می کند قدرت نظامی خود را نشان داده یا این‌طور جلوه دهد که همچنان کنترل امور کشورهای خاورمیانه را برعهده دارد.

اقدامات مشکوک آمریکا در عراق

الهلالی تصریح کرد که  آمریکا از زمان جنگ کره تاکنون در تمام جنگ‌های نظامی خود شکست خورده است.  واشنگتن در تلاش است تا یک طرح پنهان همزمان با اقدامات نظامی خود در تعدادی از استان‌های عراق اجرا کند.

«حیدر اللامی»  یکی از رهبران ائتلاف دولت قانون نیز تاکید کرد  که دولت و وزارت خارجه عراق باید دلیل تحرکات نظامی آمریکا که به صورت مشکوکی در این کشور در  حال انجام است، تحقیق کند.