انتظار می رود زائران امسال اربعین بیش از سال‌های گذشته باشند

«عمر الوائلی» رئیس اداره گذرگاههای مرزی عراقاعلام کرد که تا روز یکشنبه بیش از یک میلیون زائر از مرزهای زمینی و هوایی وارد عراق شده‌اند و انتظار می‌رود که تعداد زائران در مقایسه با سال‌های گذشته بیشتر باشد.

وی در ادامه سخنانش گفت که هماهنگی بسیار خوبی با طرف ایرانی در خصوص انتقال زائران وجود دارد و تعداد زائرانی که از طریق مرزهای زمینی و هوایی از روز 17 آگوست تا روز گذشته وارد عراق شده بیش از یک میلیون نفر بوده‌اند.

این مقام عراقی گفت که ورود زائران خارجی غیر ایرانی از طریق مرز الشیب (چذابه) صورت خواهد گرفت و بقیه نیز از طریق دو فرودگاه بغداد  نجف و مرزهای سه گانه منطقه کردستان عراق وارد شوند.  

از سوی دیگر علاء الدین القیسی سخنگوی سازمان گذرگاه‌های مرزی عراق روز یکشنبه خبر داد که برای عبور و مرور زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، هماهنگی بالایی بین جمهوری اسلامی ایران و این کشور در جریان است.

انتظار می رود زائران امسال اربعین بیش از سال‌های گذشته باشند

القیسی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفت: نخست وزیر به همه نهادهای دولتی و استانی دستور داده است تا با ارائه تسهیلات به سازمان گذرگاههای مرزی، در موفق برگزار کردن مراسم اربعین حسینی و خدمت رسانی به زائران کمک کنند.

وی با بیان اینکه  سازمان گذرگاههای مرزی همه نیروهای خود را به حالت آماده‌باش درآورده و آنان را روانه گذرگاههایی کرده که زائران گرامی با پای پیاده به کربلای معلی وارد می‌شوند، تصریح کرد: در این زمینه بین  سازمان گذرگاههای مرزی و استانداران و شهرداریها هماهنگی بالایی در جریان است تا به بهترین شکل به زائران خدمت‌رسانی شود.