هدف مادورو برای سفر به چین

 نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا پس از ورود به شهر شِنژن در جنوب چین ، در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت که این سفر تاریخی را با هدف تقویت همکاری و ساختن نظم نوین جهانی به چین انجام داده است.

به گزارش فرانس ۲۴، چین روابط نزدیکی با ونزوئلا این کشور آمریکای لاتین دارد و مادورو رئیس‌جمهور ونزوئلا در این سفر خود به پکن با شی جین پینگ و دیگر مقام‌های این کشور دیدار خواهد کرد.

مائو نینگ سخنگوی وزارت خارجه چین شامگاه جمعه (به وقت محلی) در یک کنفرانس خبری با اعلام اینکه مادورو به دعوت شی برای یک سفر ۶ روزه که تا ۱۴ سپتامبر (۲۳ شهریور) ادامه خواهد داشت به چین سفر کرده است، خاطرنشان کرد: پکن و کاراکاس شرکای استراتژیک همه‌جانبه یکدیگر هستند.

هدف مادورو برای سفر به پکن

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر، به لطف تعهد شخصی رئیس‌جمهور شی جین پینگ و رئیس‌جمهور مادورو، روابط چین و ونزوئلا در آزمون چشم‌انداز بین‌الملل در حال تحول، مقاومت کرده و ثابت مانده است. تاکید کرد: اعتماد متقابل سیاسی دو کشور قوی‌تر شده و همکاری‌های ما در بخش‌های مختلف عمیق‌تر شده است.

مائو در ادامه سخنان خود گفت: طی این سفر مادورو، چین امیدوار و آماده ارتقای همکاری با ونزوئلا برای ترسیم طرحی برای رشد روابط دو جانبه در دوره جدید، رساندن مشارکت استراتژیک جامع به سطحی نو و کمک به استقرار صلح و ثبات جهانی و همچنین برقراری انصاف و عدالت در سطح بین‌المللی است.