واکنش مسکو به مداخلات آمریکا

« ماریا زاخارووا » سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز چهارشنبه گفت که توسعه گروه بریکس با هدف رهایی از دلار  و حرکت به سوی پرداخت‌ها با استفاده از ارزهای ملی بوده و راهی برای خروج از بحران‌هایی است که پایانی ندارد.

وی که این سخنان را در مصاحبه با اسپوتنیک مطرح می‌کرد، افزود: «مداخله واشنگتن در هر جایی که ظاهر شود، امور را پیچیده می‌کند. روابط میان چین و تایوان پس از نشست‌ها، کنفرانس‌ها و دیدارها میان دو طرف به سوی پایدار شدن در حال حرکت بود اما مداخله آمریکا همه چیز را از بین برد».

از سوی دیگر وزیر خارجه روسیه گفت هرچه کی‌یف مذاکرات با مسکو را بیشتر به تاخیر بیندازد، رسیدن به توافق دشوارتر خواهد شد. 

واکنش مسکو به مداخلات آمریکا

به گزارش خبرگزاری «تاس» روسیه، لاوروف در شبکه روسیه ۱ اظهار داشت: رئیس‌جمهور ولادیمر پوتین بارها گفته ما از مذاکره کنار نمی‌کشیم، اما آن‌هایی [در اوکراین] که مذاکرات را کنار می‌گذارند باید بدانند که هرچه بیشتر به تاخیر بیندازند، بعداً رسیدن به توافق دشوارتر خواهد شد. 

وی افزود: این موضع رسمی ماست. یکبار دیکر می‌گویم، با توجه به ممنوعیت مذاکرات که زلنسکی امضا کرده، این موضع نباید سوال‌برانگیز باشد.

وزیر خارجه روسیه در ادامه سخنانش تصریح کرد اولین اقدام برای گفت‌وگوها بین روسیه و اوکراین باید لغو فرمان زلنسکی در منع مذاکره با مسکو باشد.