تاخیر یا لغو درمان نتیجه کمبود دارو در آمریکا

 در شرایط کنونی، آمار کمبود دارو در ایالات متحده در حال نزدیک شدن به بالاترین آمار ثبت شده کمبود دارو در تاریخ آمریکا است.

۳۰۹ مورد کمبود داروی پر مصرف در سه ماهه دوم سال جاری میلادی در آمریکا وجود داشت که بیشترین میزان در نزدیک به یک دهه گذشته است و کمبود این داروها در ۲ سال گذشته بیش از پیش و به شدت افزایش یافته است.

در نظرسنجی که به تازگی برگزار شد، نزدیک به یک سوم از یک هزار و ۱۰۰ پزشک داروساز شاغل در بیمارستان‌های آمریکا که به پرسش‌های این نظرسنجی در مورد تاثیر کمبود دارو بر روند درمان بیماران آمریکایی پاسخ دادند، گزارش کردند که به دلیل کمبود دارو مجبور به جیره‌بندی، به تاخیر انداختن، لغو درمان‌ها یا اقدامات مشابهی در راستای محدود کردن فرایند درمان بیماران شده‌اند.

بیش از نیمی از پزشکان داروساز شرکت‌کننده در این نظرسنجی نیز گفتند که کمبود داروها بیشترین و سخت‌ترین آسیب‌ها را به بیماران سرطانی می‌زند چرا که کمبود داروهای شیمی درمانی تاثیر منفی بسزایی بر مراقبت از این بیماران دارد.

فقدان انگیزه‌های مالی برای تولید داروهای کم سود از جمله ژنریک‌ها در مرکز بحران کمبود دارو قرار دارد.

تاخیر یا لغو درمان نتیجه کمبود دارو در آمریکا

مطالعات اخیر مرکز مارگولیس در دانشگاه دوک و موسسه بروکینگز نشان می‌دهد که نرخ‌های پرداخت پائین و حاشیه‌های سود کم، توانایی تولیدکنندگان را برای ارتقای فرآیندهای تولیدشان کاهش می‌دهد و منجر به توقف‌های مکرر در خط تولید داروهای مورد نظر شده که در نهایت به کمبودهای مکرر و پایدارتر می‌انجامد.

بر اساس این مطالعات، کنترل قیمت‌های دولتی ابزار بی‌پرده‌ای هستند که احتمالاً علیه مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرند و قانون‌گذاران این کشور باید به جای تلاش برای تنظیم دقیق سیاست‌های تخفیف دارو برای پاسخگویی به کمبود، سیاست‌هایی را برای ارتقای رقابت مؤثر و قیمت‌گذاری واقعی در بازار دارویی آمریکا اتخاذ کنند.