آمریکا ظرف ۹ ماه آبستن ۵۰۰ مورد تیراندازی جمعی!

دپارتمان پلیس «دِنور» در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) وقوع تیراندازی با پنج مجروح را تأیید کرد که با این رقم، شمار تیراندازی‌های جمعی در آمریکا به ۵۰۰ فقره رسید و این یعنی به طور میانگین هر روز دو تیراندازی جمعی!

این درحالی است که چند ساعت بعد نیز پلیس «ال‌پاسو» در ایالت تگزاس اعلام کرد که در حال تحقیقات درباره یک تیراندازی در شرق این شهر است که در پی آن یک جوان ۱۹ ساله جان خود را از دست داد و پنج نفر دیگر نیز مجروح شدند. این حادثه تعداد تیراندازی‌های جمعی در آمریکا در سال ۲۰۲۳ را به ۵۰۱ مورد رساند.

براساس اعلام تارنمای «آرشیو خشونت با اسلحه»، تیراندازی جمعی عبارت است از حادثه‌ای با چهار نفر یا بیشتر کشته و مجروح؛ البته صرف نظر از شخص تیرانداز.

سال ۲۰۲۱ با ۶۸۹ حادثه بیشترین تعداد تیراندازی‌های جمعی در تاریخ آمریکا را به نام خود ثبت کرد و این رقم در سال ۲۰۲۲ به ۶۴۷ مورد کاهش پیدا کرد که البته براساس اعلام اداره تحقیقات فدرال آمریکا ( اف. بی.آی ) قربانیان بیشتری داشت.

مرکز ملی آمار آموزش و پرورش به‌تازگی گزارش سالانه جرم و امنیت را منتشر کرد که براساس آن ۱۸۸ مورد تیراندازی در مدارس در سال تحصیلی ۲۰۲۱-۲۰۲۲ رخ داده که در مقایسه با پارسال با افزایش دوبرابری مواجه شده است.

تیراندازی‌های جمعی در یک دهه اخیر روند صعودی به خود گرفته است به طوری که تنها در سال ۲۰۱۴ حدود ۲۷۳ تیراندازی گزارش شد.

آمریکا ظرف ۹ ماه آبستن ۵۰۰ مورد تیراندازی جمعی!

براساس تحقیقی که «سالنامه پزشکی داخلی» در ماه فوریه انجام داد، مالکیت اسلحه در سال‌های اخیر در آمریکا افزایش یافته است به طوری که ۷.۵ میلیون نفر از افراد بالغ در این کشور حد فاصل ژانویه ۲۰۱۹ و آوریل ۲۰۲۱، به فهرست مالکان اسلحه اضافه شدند.

براساس متمم دوم قانون اساسی آمریکا، افراد حق حمل سلاح را دارند و حدود یک سوم افراد بالغ در آمریکا می‌گویند که شخصاً مالک یک اسلحه هستند. با این حال، نتایج یک نظرسنجی که مؤسسه «گالوپ» در اکتبر ۲۰۲۲ انجام داد، نشان داد که اکثر آمریکایی‌ها حامی قانون کنترل سلاح و ۵۷ درصد نیز خواستار اعمال قوانین سختگیرانه‌تر دراین‌باره هستند.