ترامپ از بایدن پیشی گرفت

نظرسنجی جدید ای‌بی‌سی نیوز و واشنگتن پست نشان می‌دهد «دونالد ترامپ » رئیس‌جمهور سابق آمریکا ، «جو بایدن » را با اختلاف ۱۰ درصد از آرای مردم شکست داده است.

 

این نظرسنجی قویترین پیشروی ترامپ را از زمانی که هر دو نامزدی خود را برای انتخابات ۲۰۲۴ اعلام کردند، نشان می‌دهد. این نظرسنجی همچنین نشان داد که ۵۲ درصد از پاسخ دهندگان ترامپ را انتخاب می‌کنند و ۴۲ درصد از بایدن حمایت می‌کنند، در حالی که بقیه یا نظری ندارند یا رای نمی‌دهند.

پیشتر در نظرسنجی همین دو موسسه در ماه فوریه برای همین مسئله ترامپ با ۴۸ درصد به ۴۴ درصد از بایدن پیشی گرفته بود. البته این نتیجه در تضاد با مجموعه‌ای از نظرسنجی‌های اخیر است که همگی ترامپ و بایدن را در یک بحران آماری قرار داده‌اند.

نظرسنجی ان‌بی‌سی نیوز که روز شنبه منتشر شد، نشان داد که ترامپ و بایدن با ۴۶ درصد مساوی هستند، در حالی که نظرسنجی فاکس نیوز هفته گذشته ترامپ را با ۴۶ تا ۴۸ درصد جلوتر از بایدن نشان داد و نظرسنجی دانشگاه کوئینی‌پیاک، بایدن را با ۴۶ تا ۴۷ درصد پیشتاز کرد.

ترامپ با اختلاف دو رقمی از بایدن جلوتر است

البته ترامپ قبل از رویارویی با بایدنِ دموکرات برای بار دوم، باید گروهی از رقبای جمهوریخواه که امیدوارند نامزدی حزب را به دست آورند را شکست دهد. با این حال، همه نظرسنجی‌های مهم نشان می‌دهند که رئیس‌جمهور سابق در مقایسه با دیگر افراد جمهوریخواه هم برتری دارد، و بایدن روز چهارشنبه به هواداران خود گفت که فکر می‌کند ترامپ «قرار است دوباره نامزد شود».

هیچ رقیب جمهوریخواه دیگری نتوانست اختلاف دو رقمی با جو بایدن در نظرسنجی ای‌بی‌سی نیوز و واشنگتن پست داشته باشد.