ضرورت بازتعریف روابط ایران و کره جنوبی / تقویت روابط ایران و کره جنوبی پس از رفع انسداد دارایی های ایران

شهریار حیدری ، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با افکارنیوز با اراز امیدواری به تقویت روابط با کره جنوبی بیان کرد: پس از آزادسازی منابع بلوکه شده جمهوری اسلامی ایران در کره جنوبی، صحبت های مختلفی درخصوص روابط دو کشور شنیده شد.

وی افزود: عده ای تاکید کردند که این کشور تحت فرمان آمریکاست و آزادسازی این منابع هیچ تاثیری در روابط ایران و کره جنوبی ندارد و عده دیگر تحلیل هایی کارشناسانه و دقیق تر داشتند. لازم نیست مسئله را پیچیده کنیم. نکته این است که آزادشدن منابع ما می تواند منجر به بهبود روابط شود.

حیدری ادامه داد: با توجه به فضای جدید بوجود آمده بین ایران و کره جنوبی و پس از رفع انسداد از دارایی‌های ایران می توانیم عقب ماندگی‌های گذشته را در روابط دوجانبه جبران کنیم. چراکه ظرفیت‌های زیادی در روابط دو کشور وجود دارد که باید استفاده کنیم و در این راستا لازم است بازتعریفی از روابط دو کشور داشته باشیم.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: ما می توانیم برای تقویت همکاری‌ها با کره جنوبی در زمینه‌های علم و فناوری و فرهنگی اقدامات مشترک داشته باشیم و همکاری‌های کنسولی بین دو کشور را افزایش دهیم.

او با بیان اینکه یکی از همکاری های مشترک می تواند مربوط به تامین امنیت در خلیج فارس باشد، عنوان کرد: باتوجه به اینکه امنیت در خلیج فارس و امنیت انرژی برای ایران بسیار مهم است، همانطور که وزیر امورخارجه کشورمان تاکید کرد ظرفیت‌ها و مزیت‌های ترانزیتی ایران از شرق به غرب و شمال به جنوب می‌تواند مورد استفاده کره قرار گیرد.

حیدری افزود: دعوت امیرعبداللهیان از همتای کره‌ای خود برای سفر به ایران دعوت کرد و دعوت متقال وزیر امورخارجه کره جنوبی از همتای ایران خود برای سفر به کره مهر تاییدی بر تغییر و بهبود روابط بین دو کشور است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس درانتها اظهار داشت: ازطرفی شاهد بودیم که پارک جین، وزیر خارجه کره نیز در دیدار خود با وزیر خارجه کشور ما ابراز امیدواری کرد که حل مشکل دارایی‌های ایران، منجر به تقویت روابط ایران و کره شود. او حتی نسبت به زمینه‌سازی برای تقویت همکاری های تجاری دو کشور ابراز آمادگی کرد. لذا می توانیم به آینده روابط دو کشور امیدوار باشیم.

ضرورت بازتعریف روابط ایران و کره جنوبی / تقویت روابط ایران و کره جنوبی پس از رفع انسداد دارایی های ایران