نشست اضطراری اتحادیه اروپا درباره تحولات فلسطین اشغالی

 «جوزپ بورل» مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پیامی در شبکه اجتماعی «ایکس» اعلام کرد: «فردا (سه‌شنبه، ۱۰ اکتبر) جلسه اضطراری وزرای خارجه اتحادیه اروپا را برای پرداختن به وضعیت در اسرائیل و منطقه تشکیل می‌دهم».

بورل پیش‌تر در تماس با نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان خواستار توقف درگیری‌ها و در گفت‌وگو با وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از حملات این رژیم به نوار غزه حمایت کرده بود.

مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین در پیامی در روز آغاز عملیات «طوفان الاقصی» نیروهای مقاومت فلسطین، با رژیم صهیونیستی اعلام همبستگی کرد. 

بورل شنبه هفتم اکتبر در پیامی نوشت: «با ناراحتی اخباری که از اسرائیل می‌رسد را دنبال می‌کنیم. صراحتاً حملات حماس را محکوم می‌کنیم. خشونت وحشتناک باید فوراً متوقف شود. تروریسم و خشونت چیزی را حل نمی‌کند». او در پایان تاکید کرد: «اتحادیه اروپا در این لحظات سخت با اسرائیل اعلام همبستگی می‌کند».

«شارل میشل» رئیس شورای اروپا هم در پیامی حملات مقاومت را محکوم کرد و در پایان با رژیم صهیونیستی اعلام همبستگی کرد. 

نشست اضطراری اتحادیه اروپا درباره تحولات فلسطین اشغالی

«محمد الضیف» فرمانده کل کتائب القسام روز شنبه درباره نبرد جدید حماس با اشغالگران اعلام کرد: «آغاز عملیات طوفان الاقصی را اعلام می‌کنیم. در حمله اول عملیات طوفان الاقصی به مواضع دشمن، فرودگاه‌ها و استحاکامات آن‌ها، بیش از پنج هزار موشک و راکت شلیک شد».

همزمان با این حمله، رزمندگان حماس به شهرک‌های صهیونیستی اطراف نوار غزه نفوذ کردند و چند نظامی صهیونیست را اسیر کردند و مناطقی را تحت کنترل خود درآوردند.