۳۰ تن کمک بشردوستانه ونزوئلا راهی غزه می‌شود

 نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری ونزوئلا در پیامی از طریق حساب کاربری خود در ایکس (توییتر سابق) از گفت‌وگوی تلفنی خود با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان خبر داد و «حملات بی رویه به غیر نظامیان توسط اسرائیل که به کشته و زخمی شدن هزاران نفر منجر شده و از حد و حدود احترام به قوانین بین‌المللی بشردوستانه عبور کرده است» را محکوم کرد.

مادورو همچنین اعلام کرد دو طرف در موضوع درخواست برقراری یک آتش‌بس فوری و ایجاد کانالی برای کمک‌های بشردوستانه به مردم توافق کردند.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا افزود: من بار دیگر بر حمایت بی‌قید و شرط ونزوئلا از آرمان فلسطین و حاکمیت آن تاکید کردم.

مادورو تاکید کرد ارسال ۳۰ تن کمک بشردوستانه به غزه در روزهای آینده، «به عنوان بخشی از آغاز طرح حمایت مستقیم و مستمر از مردم فلسطین» است.

وی همچنین گفت که با عباس در مورد «ابتکارهای کشورهای مختلف از جمله چین و مصر برای تشکیل یک کنفرانس بزرگ جهانی با هدف توقف فوری تهاجم نظامی علیه غیرنظامیان» صحبت کرده است.

لولا داسیلوا رئیس‌جمهوری برزیل، دیگر مقام آمریکای لاتین بود که در روزهای گذشته با محمود عباس گفت‌وگو کرد و «نگرانی خود نسبت به غیرنظامیان در منطقه و محاصره کمک‌های بشردوستانه» را ابراز کرد.

وزارت امور خارجه ونزوئلا هفته گذشته نیز در نخستین واکنش‌ها به تشدید درگیری‌ها میان فلسطین و رژیم صهیونیستی، در بیانیه‌ای، تبعیت از قطعنامه ۲۳۳۴ شورای امنیت سازمان ملل متحد به عنوان تنها راه دستیابی به صلح را خواستار شد که رژیم اسرائیل را ملزم می‌کند تا به صورت فوری و به طور کامل، تمام فعالیت‌های شهرک‌سازی و اشغالگری در سرزمین فلسطین را پایان دهد.

مادورو نیز به تازگی اقدامات صهیونیست‌ها در بمباران نوار غزه را آپارتاید جدید خطاب کرد و گفت: بارها شاهد این گونه اقدامات نسل‌کشی از سوی صهیونیست‌ها بوده‌ایم.

۳۰ تن کمک بشردوستانه ونزوئلا راهی غزه می‌شود

رزمندگان مقاومت فلسطین از صبح روز شنبه ۱۵ مهرماه جاری عملیات همه‌جانبه و گسترده خود را از غزه (جنوب) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند؛ عملیاتی که با تلفات گسترده برای صهیونیست ها، در عمر ۷۵ ساله اشغالگران غاصب نظیر نداشته است.

به گزارش منابع فلسطینی، پس از ۱۰ روز بمباران بی وقفه و شدید غزه از سوی رژیم صهیونیستی قرار است اولین کاروان کمک های انسانی به این منطقه از سمت مصر اعزام شود.

عملیات طوفان الاقصی در حالی وارد دهمین روز خود شده که به دنبال جنایت‌های ضد بشری رژیم صهیونیستی، تاکنون دو هزار و ۶۷۰ فلسطینی بی دفاع شهید و ۹ هزار و ۶۰۰ تن دیگر نیز زخمی شده اند؛ شمار شهدای کرانه باختری نیز تا کنون به ۵۸ نفر رسیده است.