رکورد شکنی ترامپ در دریافت کمک مالی برای کمپین انتخاباتی

 براساس اطلاعاتی که روز گذشته فاش شد، هنگامی که دونالد ترامپ در تاریخ 24 اوت به اتهام تلاش برای تغییر نتایج انتخابات 2020 راهی زندان ایالت جورجیا شد، در یک روز بیش از 2 میلیون دلار کمک مالی دریافت کرد.

براساس این اطلاعات، همزمان با انتشار عکس گرفته شده از ترامپ هنگام ورود به زندان ایالتی جورجیا در پی اتهامات مربوط به پرونده تلاش برای تغییر نتایج انتخابات 2020، هواداران دونالد ترامپ با اهدای کمک های مالی خود در یک روز بیش از 2 میلیون دلار به حساب او واریز کرده و بدین شکل به این مشکل قانونی پاسخ دادند.

بر این اساس، این بزرگترین مبلغ جمع آوری شده برای کمپین انتخاباتی ترامپ در عرض یک روز در سال جاری میلادی است. نشانه ای دال بر اینکه این مشکل حقوقی برای رئیس جمهور سابق تبدیل به اهرمی برای سرمایه گذاری و اهدای کمک های مالی بی سابقه به وی شده است. اغلب کمک های اهداشده کمتر از 50 دلار بوده است.

در حال حاضر ترامپ درگیر پرونده رسیدگی به اتهامات مربوط به کلاهبرداری و بیش از حد نشان دادن ارزش دارایی ها و املاکش برای دریافت وام های بهتر و شرایط بیمه ای مطلوب تر است.

علاوه بر این ترامپ به‌همراه 18 تن از مقامات سابق، وکلا، دستیاران، کارکنان دفاتر انتخاباتی و اعضای محلی حزب جمهوری‌خواه متهم هستند که برای ایجاد تغییر در نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 آمریکا در ایالت جورجیا دست به اعمال غیرقانونی زده‌اند، در این پرونده ترامپ با 13 اتهام روبه‌رو است.

او در یک پرونده دیگر به نگه‌داشتن اسناد محرمانه آمریکا بعد از ترک کاخ سفید متهم شده است. رئیس‌جمهور سابق آمریکا در این پرونده به 40 فقره جرم از جمله نگهداری آگاهانه اطلاعات حساس دفاعی و مانع‌تراشی در اجرای عدالت متهم شده است.

پرونده دیگر علیه ترامپ، به تلاش‌ او برای ابطال نتیجه انتخابات قبل از شورش 6 ژانویه 2021 مربوط می‌شود. در این شکایت‌نامه که در آن 4 اتهام مطرح شده است ترامپ به جرایمی مانند توطئه برای فریب دولت و توطئه برای مانع‌تراشی در تأیید رئیس‌جمهوری جو بایدن توسط کنگره متهم شده است.

علاوه بر اینها ترامپ در ماه مارس به نخستین رئیس‌جمهور ایالات متحده تبدیل شد که به‌دلیل پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن در سال 2016 و دستکاری اسناد تجاری با اتهامات کیفری مواجه شد.

رکورد شکنی ترامپ در دریافت کمک مالی برای کمپین انتخاباتی ۲۰۲۴

اما دونالد ترامپ طرح این اتهامات را تنها با انگیزه سیاسی و با هدف کنارگذاشتن او از رقابت های انتخاباتی 2024 می داند. این در حالی است که براساس نتایج تازه ترین نظرسنجی ها، ترامپ همچنان نامزد پیشتاز جمهوری خواهان برای انتخابات 2024 است. وی مدعی است طرح این اتهامات تنها باعث پیشتازی او در نظرسنجی ها شده است.

براساس این اطلاعات، در سه ماهه منتهی به سپتامبر، بیش از 700 هزار دلار تنها در تاریخ اول اوت که ترامپ با اتهامات مربوط به این پرونده مواجه شد، کمک های مالی روانه کمپین انتخاباتی او شده است.

ارقام جمع آوری شده برای کمپین ترامپ، همتراز با جریان کمک های مالی به کمپین او در اوایل ماه آوریل است که در آن زمان وی تبدیل به نخستین رئیس جمهور تاریخ آمریکا شد که با اتهامات کیفری مواجه شد.

در همین حال کمپین ترامپ روز گذشته گزارشی را به کمیسیون انتخاباتی فدرال ارائه و در آن اعلام کرد در بازه زمانی سه ماهه جولای تا سپتامبر 24 میلیون و 500 هزار دلار کمک مالی جمع آوری کرده که این رقم حدود 17 میلیون بیشتر از بازه زمانی سه ماه قبل از آن است.

این در حالی است که کمپین ترامپ پیشتر اعلام کرده بود که در سه ماهه سوم سال جاری بیش از 45 میلیون دلار درآمد داشته اما جزئیاتی از چگونگی دریافت این کمک ها منتشر نکرد.

همچنین کمپین جو بایدن اصلی ترین رقیب ترامپ و نامزد پیشتاز دموکرات ها اعلام کرد که در همین بازه زمانی 24 میلیون و 800 هزار دلار کمک مالی جمع آوری کرده که این رقم حدود 20 میلیون دلار بیشتر از سه ماهه قبل از آن است.

کمپین بایدن نیز پیشتر گزارش داده بود که حزب دموکرات و کمیته های مشترک سرمایه گذاری آن، بیش از 71 میلیون دلار جمع آوری کرده است. این کمپین نیز جزئیات بیشتری ارائه نکرد.