«گنج اطلاعاتی» که مقاومت از نبرد طوفان الاقصی به دست آورد

 روزنامه رای الیوم در یادداشتی درباره دلیل این میزان خشم رژیم صهیونیستی نوشته است، نوار غزه از روز نخست عملیات « طوفان الاقصی » (۷ اکتبر) با بمباران بسیار شدیدی مواجه شده طوری که کل منطقه سال‌هاست چنین چیزی را تجربه نکرده است. حملات جنگنده‌های رژیم اشغالگر فراتر از همه انتظارات بوده طوری که به عنوان «هیروشیمای دوم» توصیف شد.

این بمباران و ویرانی گسترده به طور کامل به دلیل قدرت مقاومت فلسطین و موفقیت آن در نفوذ به مرزها و نفوذ به شهرک‌های اطراف نوار غزه، توانایی آن در کشتن بیشترین تعداد شهرک نشینان و همچنین درگیری مستقیم با رژیم اشغالگر نبوده و ماجرا پیچ و خم و اسرار دیگری نیز دارد.

ساعاتی پس از حمله غافلگیر کننده مقاومت، رسانه‌های عبری بر این واقعیت متمرکز شدند که یک «گنج امنیتی سری بسیار مهم» به دست مقاومت افتاده است، اما پس از مدت کوتاهی به دستور مستقیم سرویس‌های امنیتی رژیم صهیونیستی دیگر  اظهار نظر مستقیمی درباره این پرونده نشد.

بررسی‌های اولیه تایید می‌کند که مبارزان  گردان‌های عزالدین القسام، شاخه نظامی حماس پس از حمله، این «گنج مهم» را از داخل یکی از پایگاه‌های نظامی مجاور باریکه غزه به دست آورده و مستقیماً به نوار غزه منتقل کرده‌اند. این اطلاعات به صورت کاملا محرمانه به غزه منتقل شده و برخی رهبران گردان‌های القسام در این باره گفته‌اند به یک گنج دست یافته‌اند که چهره منطقه را تغییر خواهد داد و رژیم اشغالگر را به چالش خواهد کشید.

نقشه‌های تونل‌های زیرزمینی غزه، مکان‌های نظامی مهم، تعداد و مکان‌های عواملی که برای رژیم صهیونیستی کار می‌کنند و بانک اهداف نظامی؛ اینها جزئیات گنجی است که بسیاری از تحلیلگران و ناظران معتقدند به دست جنبش حماس افتاده است. آنها می‌گویند که ممکن است حماس از آن به عنوان یک اهرم فشار مهم‌تر از اهرم اسرای منتقل شده به غزه، استفاده کند.

«گنج اطلاعاتی» که مقاومت از نبرد طوفان الاقصی به دست آورد

رژیم اشغالگر روز گذشته اعلام کرد برای دومین بار از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی به نوار غزه نفوذ کرده است، این رژیم اعلام کرد که به دنبال ردپای صهیونیست‌های به اسارت گرفته شده توسط مقاومت فلسطین است، اما حقیقت موضوع تأیید می‌کند که این «گنج امنیتی» به دغدغه اصلی تل‌آویو تبدیل شده طوری که ممکن است کل منطقه را برای به دست آوردن دوباره این اطلاعات به آتش بکشد.

روزنامه ایندیپندنت به این مسئله پرداخته و در این باره به نقل از یک منبع در جنبش حماس اعلام کرد: حماس با حمله به شهرک‌های غلاف غزه به یک «گنجینه امنیتی استراتژیک» دست یافت.

این روزنامه به نقل از این منبع نوشت، افسران اطلاعاتی رژیم صهیونیستی برای به دست آوردن اطلاعات مربوط به مقاومت فلسطین برای ملاقات با جاسوسان آماده می‌شدند، اما با حمله مبارزان حماس به دفاتر آنها و دست یافتن به پرونده‌ها و رایانه‌های خود غافلگیر شدند.

این منبع گزارش داد که رایانه‌ها، حاوی اطلاعات قابل توجهی هستند که رمزگشایی و تجزیه و تحلیل آن چندین ماه طول می‌کشد. این اطلاعات در حمله به گذرگاه بیت حانون/ایرز به دست آمده است و رزمندگان مقاومت شماری از افسران سرویس جاسوسی و اطلاعات دشمن را بازداشت کردند.

وی افزود: حماس فهرستی از اسامی کسانی که با اطلاعات اسرائیل همکاری می‌کردند، روش‌های ارتباط با آنها، روش‌های کاری و استقرار آنها در نوار غزه در زمان درگیری‌های میان اسرائیل و فلسطین را به دست آورده‌اند.

طبق این گزارش، حماس به پرسنل امنیتی خود دستور داده است تا در خیابان‌ها مستقر شوند و تحرکات مزدوران رژیم صهیونیستی را زیر نظر داشته باشند و اسامی این افراد نیز به نیروهای امنیتی اعلام شده است.

منبع مذکور در ادامه اعلام کرد: سرویس‌های امنیتی حماس منتظر پایان جنگ هستند تا جاسوسان اسرائیل را در داخل سرزمین‌های فلسطین دستگیر کنند.