سردرگمی تل‌آویو و واشنگتن درباره عملیات زمینی در غزه

 «تایمز اسرائیل» نوشت: مقامات آمریکایی در گفت‌وگو با خبرنگار این روزنامه اعلام کرده اند که درباره آمادگی ارتش اسرائیل برای انجام عملیات زمینی در غزه تردید دارند.

روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» ادامه داد: مقامات آمریکایی معتقدند که اسرائیل هدف مشخصی از عملیات نظامی در غزه ندارد.

با اینکه مقامات رژیم صهیونیستی در گفت وگو با برخی رسانه ها بعد از شکست در عملیات طوفان الاقصی، حمله زمینی برای نابودی کامل مقاومت فلسطین را قطعی اعلام کرده بودند، «تایمز اسرائیل» به نقل از مقامات آمریکایی نوشت اسرائیل هنوز درباره انجام عملیات زمینی تردید دارد.

این رسانه صهیونیستی نوشت: مقامات آمریکایی اعلام کردند که رایزنی با همتایان اسرائیلی خود درباره عملیات زمینی را متوقف کرده اند، زیرا آنها هیچ برنامه و اقدام قابل اجرایی از سوی «بنیامین نتانیاهو» دریافت نکرده اند.

«تایمز اسرائیل» تمرکز بر موضوع آزادی اسرای صهیونیست را خواسته کنونی آمریکا و بیشتر کشورهای اروپایی از تل آویو دانست و افزود: دولت بایدن از اسرائیل می خواهد که برای حمله عجله نکند، زیرا نگران هدف قرار گرفتن نیروهایش در منطقه است.

این رسانه صهیونیست با اشاره به آزادی چهار اسیر صهیونیست توسط مقاومت فلسطین اضافه کرد: ارتش اسرائیل نگران است که کابینه هرگز دستور حمله زمینی را صادر نکند یا آن را به آینده دور موکول کند.

روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل»، نگرانی از مشارکت دیگر اضلاع محور مقاومت مثل عراق، سوریه، لبنان و یمن در جنگ را از نگرانی های مقامات آمریکایی و اسرائیلی دانست.

سردرگمی تل‌آویو و واشنگتن درباره عملیات زمینی در غزه

این رسانه صهیونیست، آمریکا را نگران تکرار سناریوی شکست در جنگ های افغانستان و عراق دانست.

به گزارش ایرنا، در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال سرزمین فلسطین و محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی، مقاومت فلسطین در روز هفت اکتبر(۱۵ مهر) عملیاتی موسوم به عملیات «طوفان الاقصی» را آغاز کرد تا زمینه آزادسازی کامل سرزمین فلسطین، بازگشت آوارگان فلسطینی و گسترش صلح در منطقه با انحلال رژیم غاصب فراهم شود.

تجاوز گری و جنایت رژیم اسراییل علیه فلسطینی ها در این ۱۸ روز بر اساس گزارش وزارت بهداشت فلسطین، تاکنون منجر به شهادت۵۰۸۷ فلسطینی در غزه و مجروح شدن ۱۵۲۷۳ نفر دیگر شده است.