گرسنگی جان مردم غزه را تهدید می‌کند

 یکی از مقامات « برنامه جهانی غذا » که شاخه کمک غذایی سازمان ملل است، می‌گوید کمک‌های بشردوستانه‌ای که اجازه ورود به غزه را پیدا می‌کند، در مقایسه با وضعیت اسفبار غیرنظامیان در این منطقه محاصره شده، به اندازه «قطره‌ای در اقیانوس» است.

به گزارش سی‌بی‌سی، عبیر عاطفه، افسر ارشد ارتباطات برنامه جهانی غذا در مصر، گفت: «خانواده‌هایی هستند که دسترسی به آن‌ها ممکن نیست و احتمالاً از گرسنگی می‌میرند». او گفت: «به دلیل زیرساخت‌های آسیب دیده و به دلیل کمبود سوخت، امکان جا به جایی زیادی وجود ندارد و هیچ کامیونی قادر به تردد نیست». 

غزه در حال تبدیل شدن به یک فاجعه انسانی

روز گذشته نیز، برایان لندر، معاون امور اضطراری برنامه جهانی غذا هشدار داد که «غزه در حال تبدیل شده به یک فاجعه انسانی مطلق است». او گفت که پیش از آغاز جنگ در غزه روزانه ۴ هزار کامیون وارد غزه می‌شد تا به نیاز‌های این منطقه پاسخ دهد در حالی که اکنون در بهترین حالت ۲۰ کامیون وارد غزه می‌شود. 

این مقام سازمان ملل می‌گوید: برخی مردم غزه برای اینکه زنده بمانند مجبور هستند آب دریا را بجوشانند. وی هشدار داد که اوضاع در حال بدتر شدن است و چنین چیزی اصلا قابل قبول نیست.

نانوایی‌ها در غزه دیگر قادر به ادامه فعالیت نیستند

دفتر سازمان ملل برای هماهنگی امور بشردوستانه هشدار داد: ساکنان غزه عمدتاً نان می‌خورند، اما انتظار می‌رود آرد گندم موجود در نوار غزه در کمتر از یک هفته تمام شود.

نانوایی‌های محلی نیز به دلیل کمبود مواد ضروری قادر به فعالیت نیستند. در حال حاضر، به دلیل کمبود سوخت و برق، تنها یکی از پنج کارخانه آرد کار می‌کند.

گرسنگی جان مردم غزه را تهدید می‌کند

گفته شده مردم غزه غذای اندک موجود را جیره بندی می‌کنند، حتی فقط یک وعده در روز غذا می‌خورند و کودکان در اولویت هستند.

اگرچه برنامه جهانی غذا مقداری نان تازه را در پناهگاه‌های غزه توزیع کرده است، اما غذایی که بتواند به اندازه کافی نیاز‌های مردم را تامین کند، در گذرگاه رفح منتظر مجوز عبور است.