ورود بیش از ۱۰ میلیون مهاجر غیرقانونی در دولت «بایدن»

 رسانه‌های محافظه‌کار آمریکا یی گزارش دادند که این آمار، داده‌های واقعی نیستند و گمرک و حفاظت مرزی آمریکا (CBP)، همه داده‌ها را به طور علنی اعلام نمی‌کند. تارنمای آمریکایی سنتر اسکوئر (Center Square) نیز با اعلام این خبر خاطرنشان کرد که آمار ۱۰ میلیونی ورود مهاجران غیرقانونی ، توسط یک مامور مرزبانی به دست‌آمده که به شرط ناشناس ماندن، با این رسانه صحبت کرده است.

داده‌های گمرک و حفاظت مرزی امریکا در سال‌های مالی ۲۰۲۰- ۲۰۲۳ (سال مالی از یکم اکتبر/ ۹ مهر تا ۳۰ سپتامبر/ ۸ مهر است) نشان می‌دهد که در سال مالی ۲۰۲۳، سه میلیون و ۲۰۱ هزار و ۱۴۴ نفر، در سال ۲۰۲۲، دو میلیون و ۷۶۶ هزار و ۵۸۲ نفر، در سال ۲۰۲۱ یک میلیون و ۹۵۶ هزار و ۵۱۹ نفر و در ۹ ماه دولت بایدن در سال مالی ۲۰۲۰ نیز ۴۷۱ هزار و ۹۵۴ مهاجر غیرقانونی که قصد ورود به این کشور را داشته‌اند، بازداشت شده‌اند.

به این ترتیب، آمار سال ۲۰۲۳ نشان‌دهنده رکورد عبور غیرقانونی از مرزهای آمریکا برای سومین سال متوالی است.

سنتر اسکوئر گزارش داد که از ژانویه ۲۰۲۱ (دی- بهمن ۱۳۹۹)، مجموع تعداد ورودهای غیرقانونی مرزی متوقف شده در سراسر این کشور ۸ میلیون و ۳۹۶ هزار و ۱۹۸ مورد بوده است. این رسانه محافظه کار خاطرنشان کرد که با دست‌کم یک میلیون و ۶۷۸ هزار و ۹۷۹ نفری که موفق به فرار شده‌اند، مجموع این رقم به بیش از ۱۰ میلیون نفر (دست‌کم ۱۰ میلیون و ۷۵ هزار و ۱۷۷ نفر) می‌رسد.

نامزدهای ریاست جمهوری و نمایندگان جمهوری‌خواه آمریکا، جو بایدن را به دلیل ناتوانی در حفاظت از مرزهای جنوبی هدف حمله قرار داده‌اند. ناکامی بایدن در مواجهه با بحران مهاجرت تا جایی پیش رفته است که او با عقب‌نشینی از سیاست‌های اعلامی قبلی خود، به رویه دونالد ترامپ همتای سلف خود مبنی بر ساخت دیوار مرزی در مرز مکزیک روی آورد. وزارت امنیت داخلی آمریکا نیز در اوایل ماه اکتبر (اواخر مهر) از برنامه‌ریزی‌ها برای استقرار ۳۰ کیلومتر موانع در طول "ریو گرانده" منطقه‌ای در جنوب شرقی تگزاس خبر داد.

ورود بیش از ۱۰ میلیون مهاجر غیرقانونی در دولت «بایدن»

جمهوری‌خواهان از ابتدای دوره ریاست جمهوری جو بایدن، سیاست مرزی او را به شدت مورد انتقاد قرار داده‌اند. او در ماه آوریل گذشته (فروردین- اردیبهشت) از آمادگی خود برای نامزدی مجدد در انتخابات خبر داد، با این حال مسئله بحث‌برانگیز مهاجرت در کاهش شدید محبوبیت وی تاثیر فراوانی داشته است.

بر اساس نظرسنجی جدید گالوپ، رتبه بایدن در میان طرفداران حزب دموکرات نیز از ماه سپتامبر، به ۷۵ درصد کاهش یافته است. در همین حال، میزان رضایت عمومی از عملکرد بایدن به ۳۷ درصد کاهش داشته است.