آمادگی روسیه برای کمک به خارج کردن کودکان از غزه

یک مقام روسیه روز چهارشنبه از آمادگی این کشور در کمک به انتقال کودکان غزه به یک مکان امن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» «ماریا لووا-بلووا» از وکلای ارشد روسیه گفت: روسیه آماده کمک به کودکان تخلیه شده از فلسطین است، اما تاکنون هیچ درخواستی دریافت نشده است.»

وزارت بهداشت فلسطین، امروز (چهارشنبه، ۱ نوامبر) در بیست‌وششمین روز عملیات «طوفان الاقصی» علیه رژیم صهیونیستی و حملات مستمر این رژیم علیه مردم نوار غزه، اعلام کرد که شمار شهدای این جنگ تاکنون به ۸۷۹۶ نفر از جمله ۳۶۴۸ کودک و ۲۲۹۰ زن و شمار مجروحان به ۲۲۲۱۹ نفر رسیده است. 

آمادگی روسیه برای کمک به خارج کردن کودکان از غزه

لووا-بلووا در نشست کمیسیون حمایت از حقوق کودکان کشورهای مستقل مشترک المنافع) در شهر «مینسک» در بلاروس، گفت : ما ابراز تمایل کرده‌ایم که در صورت لزوم حمایت و کمک کنیم. اگر چنین نیازی پیش بیاید، از همان ابتدا این را گفته‌ایم، آماده مشارکت خواهیم بود و آماده کمک خواهیم بود.»

کاترین راسل» معاون «یونیسف» روز سه‌شنبه خواستار اجرای قوانین بین‌المللی توسط رژیم صهیونیستی در نبرد با حماس شد. کاترین راسل در پستی در شبکه اجتماعی «اکس» نوشت: «براساس گزارش‌ها، روزانه بیش از ۴۲۰ کودک در غزه کشته یا زخمی می‌شوند. این تعداد عمق جان هر یک از ما را تکان می‌دهد. شورای امنیت باید فوراً قطعنامه‌ای را تصویب کند که احترام به قوانین بین المللی، آتش بس بشردوستانه، دسترسی ایمن و بدون مانع به کمک های بشردوستانه در‌ان ذکر شده باشد.»