درخواست مقتدی الصدر از ۴ کشور برای حضور صدری‌ها در مرزهای فلسطین

 « سید مقتدی الصدر » رهبر جریان صدر عراق ، جمعه (۳ نوامبر)، در پیامی به چهار دولت عربی اردن، مصر، لبنان وسوریه از آنها خواست تا به طرفداران جریان صدر اجازه دهند تا به صورت مسالمت‌آمیز خود را به مرزهای فلسطین برسانند.

وی طی پستی در شبکه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق)، نوشت: پیامم خطاب به دولت‌های کشورهای دوست و برادر اردن، مصر، لبنان و سوریه، کشورهای همسایه جمهوری عزیز فلسطین به پایتختی قدس است..امیدواریم که اجازه دهید برادر صدری شما در کشور برادر و دوست عراق، با کمکهای غیر نقدی مانند آب، غذا، دارو، سوخت، با هماهنگی شما، به مرزهای فلسطین عزیز برسند». 

درخواست مقتدی الصدر از ۴ کشور برای حضور صدری‌ها در مرزهای فلسطین1

رهبر جریان صدر ابراز امیدواری کرد که این کشورها امکان تحصن میلیونی مسالمت‌آمیز و بشردوستانه صدری‌ها و مردم سایر کشورهای عربی و اسلامی و ... را طی روزهای آینده در مرزهای مشترک با فلسطین فراهم کنند زیرا «موافقت این کشورها با این درخواست، افتخاری خواهد بود که در تاریخ و آینده ثبت خواهد شد».

مقتدی الصدر با اشاره به این‌که همه کشورها در قبال آن‌چه که در غزه روی می‌دهد، مسؤول هستند، به این دولت‌ها اطمینان داد که صدری ها به نظم، قانون و صلح کاملا پایبند باشند.

پس از انتشار این درخواست الصدر در شبکه اجتماعی ایکس، «محمد صالح العراقی» از شخصیت‌های نزدیک به رهبر جریان صدر و منتشر کننده مواضع وی، طی بیانیه‌ای خطاب به صدری‌ها از آن‌ها خواست که در صورت موافقت کشورهای مذکور با خواست رهبر این جریان،برای تحصن مسالمت‌آمیز و جمع آوری کمک‌های مردمی آماده و منتظر باشند و تا هنگام صدور دستور تحصن در مرزهای فلسطین و جمع آوری کمک‌های غیرنقدی که بزودی صادر خواهد شد ان شاء الله، اقدامی نکنند، حرفی نزنند و سلاحی حمل نکنند».

در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و نزدیک به دو دهه محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی، جنبش مقاومت اسلامی حماس در هفتم اکتبر(۱۵ مهر) عملیات «طوفان الاقصی» را آغاز کرد. این عملیات یکی از مرگبارترین حملات علیه این رژیم بود . مبارزان حماس در چند نقطه از حصارهای مرزی به داخل اراضی اشغالی نفوذ کردند، به روستاها یورش بردند و علاوه به هلاکت رساندن شمار زیادی از اسرائیلی‌ها، شماری از آن‌ها را به اسارت گرفتند.

در مقابل رژیم صهیونیستی نیز حملات شدید خود علیه نوار غزه را آغاز کرد که تاکنون بیش از ۹ هزار شهید و هزاران مجروح و آواره برجای گذاشته است.