افشای دلیل استقبال سرد وزیر خارجه ترکیه از بلینکن

 روزنامه «حریت» ترکیه دلیل امتناع هاکان فیدان، وزیر خارجه ترکیه از در آغوش گرفتن آنتونی بلینکن ، همتای آمریکایی خود را فاش کرد؛ اقدامی که طی ساعات گذشته در شبکه‌های اجتماعی غوغا کرده است.

روزنامه ترکیه‌ای حریت در توضیح دلیل امتناع وزیر خارجه ترکیه از در آغوش گرفتن همتای آمریکایی خود حین دیدار با او نوشت: ساعاتی قبل ویدئویی پخش شد که در آن هاکان فیدان برای استقبال از آنتونی بلینکن مقابل درب ورودی ساختمان وزارت خارجه ترکیه ایستاده بود، ولی با حضور بلینکن به سردی دست همتای آمریکایی خود را می‌فشارد و از در آغوش گرفتن او خودداری می‌کند. در ویدئوی منتشر شده فیدان خود را به نشانه امتناع از در آغوش گرفتن بلینکن به عقب می‌کشد.

فعالان رسانه‌ای در مورد این رویداد چند سوال مطرح کردند که در نهایت روزنامه حریت علت این اتفاق را «بی تدبیری» وزیر خارجه آمریکا و بی توجهی به تشریفات عنوان کرد.

بر اساس گزارش این روزنامه، فیدان برای استقبال از همتای آمریکایی خود طبق تشریفات همیشگی مقابل درب ورودی ساختمان وزارت خارجه ایستاده بود. اما بلینکن زمانی که خودرواش وارد محوطه وزارت خارجه می‌شود و مقابل فیدان توقف می‌کند، به سرعت از خودرو پیاده نمی‌شود و لحظاتی را به مکالمه تلفنی در داخل خودرو می‌گذراند.

دلیل استقبال سرد وزیر خارجه ترکیه از همتای آمریکایی‌اش فاش شد

به نظر می‌رسد این حرکت باعث عصبانیت فیدان شده و از در آغوش کشیدن بلینکن خودداری کرده است.

یادآور می‌شود وزیر خارجه آمریکا وقتی در نیمه شب ۵ نوامبر وارد پایتخت ترکیه شد تنها معاون استاندار آنکارا و سفیر ایالات متحده به استقبال او آمدند و رئیس‌جمهور ترکیه هم گفته بود که با او دیدار نمی‌کند.