هشدار تند مسکو به واشنگتن و غرب درباره خطر سلاح‌های اتمی

در شرایطی که تنش‌ها در روابط روسیه و کشورهای غربی به رهبری آمریکا همچنان ادامه دارد، یک مقام ارشد امنیتی مسکو درباره وخامت اوضاع امنیتی جهان در نتیجه مواضع مخرب غرب هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت روسیه روز چهارشنبه در اظهاراتی درباره اثرات مواضع و سیاست‌های مخرب آمریکا و متحدانش بر وخامت اوضاع امنیت جهان صحبت کرد.

این رسانه غربی، پاتروشف را «متحد نزدیک ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه» توصیف و اظهارات او را به نقل از خبرگزاری دولتی تاس روسیه منتشر کرد.

 دبیر شورای امنیت روسیه در اظهارات روز چهارشنبه درباره تبعات مواضع و سیاست‌های مخرب آمریکا و متحدانش روی وخامت اوضاع امنیت در جهان و احتمال استفاده از سلاح‌های ممنوعه هشدار داد.

به گفته این مقام ارشد امنیتی روسیه، نتیجه طبیعی سیاست‌های مخرب ایالات متحده، وخیم شدن امنیت  جهانی است. خطر اینکه از سلاح‌های اتمی، شیمیایی و بیولوژیک استفاده شود، در حال افزایش یافتن است».

نیکلای پاتروشف با اشاره به خلف وعده‌های پیایی آمریکایی‌ها در قبال توافقات دوجانبه و بین‌المللی این کشور افزود: «رژیم بین‌المللی کنترل تسلیحات تضعیف شده است».

هشدار تند مسکو به واشنگتن و غرب درباره خطر سلاح‌های اتمی

هشدار این مقام ارشد روس در شرایطی مطرح شد که روسیه به دنبال تشدید تنش‌ها با آمریکا و کشورهای عضو ناتو، اخیرا رسما از معاهده نیروهای مسلح متعارف (CFE)  که بعد از جنگ سرد میان مسکو و غرب امضا شده بود خارج شد.

جنگ در اوکراین بدترین بحران را در روابط روسیه با کشورهای غربی به سرکردگی آمریکا از زمان جنگ سرد به وجود آورده است، به گونه‌ای که دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین (ریاست جمهوری روسیه) اخیرا در اظهاراتی گفته بود که روابط روسیه با ایالات متحده به زیر صفر رسیده است.

وزارت خارجه روسیه درباره خروج مسکو از این معاده افزود: اقدامات ایالات متحده آمریکا برای گسترش ناتو منجر به "دور زدن آشکار" محدودیت های این پیمان شده است.