نابودی صنعت گردشگری اسرائیل با کاهش ۷۶ درصدی ورود گردشگران

جنگ غزه تاثیرات مخربی بر گردشگری رژیم صهیونیستی گذاشته به طوری که طی ماه اکتبر گذشته این رژیم، شاهد کاهش ۷۶ درصدی ورود گردشگران و لغو بیشتر پرواز‌ها به تل آویو بوده است.

 

طبق گزارش مرکز گردشگری رژیم صهیونیستی، طی ماه اکتبر ۸۹.۷ هزار گردشگر از سرزمین‌های اشغالی دیدن کردند که بیشتر آن‌ها قبل از هفتم اکتبر یعنی پیش از شروع عملیات طوفان الاقصی وارد اراضی اشغالی شده بودند و این در حالی است که ۳۶۹ هزار نفر در مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ به این مناطق آمده بودند.

این گواهی بر میزان خسارات وارده به رژیم صهیونیستی به علت طوفان الاقصی حماس و نیز جنگ این رژیم علیه غزه است.

در همین حال روز گذشته نیز سایت «Secret Flights» مربوط به پرواز‌ها در گزارشی از کاهش قابل ملاحظه پرواز‌های فرودگاه بن گورین در تل آویو به میزان هشتاد درصد از زمان آغاز جنگ در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) خبر داد.

طبق این گزارش، در زمان جنگ روزانه فقط ۱۰۰ پرواز در فرودگاه بن گورین بر زمین می‌نشیند و این در مقایسه با ۵۰۰ پرواز معمولی قبل از جنگ است. بیشتر تردد‌ها از سوی سه شرکت «العال، ارکیا و اسرائیل» انجام می‌شود و بیشتر شرکت‌های بین المللی، پرواز‌های خود را به سبب جنگ و افزایش شدید نرخ بیمه شرکت‌های پروازی، متوقف کرده‌اند. شرکت‌های سه گانه مزبور نیز به دلیل اینکه از سوی شرکت بیمه «انبال» رژیم صهیونیستی تحت پوشش هستند، توان ادامه پرواز را دارند.

نابودی صنعت گردشگری اسرائیل با کاهش ۷۶ درصدی ورود گردشگران

در این گزارش آمده است: شرکت‌های اسرائیلی به هرجایی هم نمی‌توانند پرواز کنند، به طوری که شرکت «العال» پرواز‌های خود را به دوبلین، مارسی، استانبول، شرم الشیخ و توکیو متوقف کرده است. از سوی دیگر شرکت‌های هواپیمایی خارجی هم پرواز منظمی به فلسطین اشغالی و از آن ندارند از جمله هواپیمایی امارات، «فلای دبی» و «بلو برد».

گفتنی است که تجاوز وحشیانه رژیم اسراییل به نوار غزه، خسارت‌های سنگینی را به اقتصاد این رژیم وارد کرده است، به طوری که براساس برآورد‌های رژیم صهیونیستی، این جنگ و آثار و پیامد‌های آن ۲۰۰ میلیارد شِکل (واحد پول رژیم صهیونیستی) معادل ۵۱ میلیارد دلار هزینه روی دست صهیونیست‌ها خواهد گذاشت. ارزیابی‌های اولیه نشان می‌دهد که هزینه و خسارت‌های جنگ غزه در یک ماه گذشته به رقم‌های سرسام آوری رسیده است.

هفته گذشته هم ۳۰۰ کارشناس بزرگ رژیم صهیونیستی درباره خطر فروپاشی اقتصادی هشدار دادند و خواستار انجام اقدامات فوری برای جلوگیری از خسارت‌های بیشتر شدند.