زلنسکی امیدوار است با ترامپ دیدار کند

یک منبع آگاه اوکراین ی به رسانه اوکراینی Strana گفت که «ولودیمیر زلنسکی » رئیس‌جمهور اوکراین، امیدوار است که اگر «دونالد ترامپ » نامزد جمهوریخواهان در انتخابات آمریکا، بتواند بار دیگر به کاخ سفید راه یابد، دیدار با او داشته باشد.

یکی از افراد نزدیک به دفتر زلنسکی به این رسانه گفت که ترامپ به‌عنوان نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۴ برای حزب جمهوریخواه، جریان کمک‌های خارجی به اوکراین را کنترل می‌کند، زیرا جمهوریخواهان اکثریت مجلس نمایندگان را در اختیار دارند و مجلس نیز مسئول جلوگیری از این امر است.

این منبع به استرانا گفت: «کابینه زلنسکی این را درک می‌کند و بنابراین در تلاش است تا دیداری مستقیم بین ترامپ و زلنسکی را سازماندهی کند.»

ترامپ اوایل ماه جاری میلادی دعوت زلنسکی برای دیدار در کی‌یف را رد کرد و توضیح داد که نگران است رفتن به اوکراین «نامناسب» باشد، زیرا زلنسکی در حال حاضر با جو بایدن، مراوده دارد و ترامپ «نمی‌خواهد تضاد منافع ایجاد کند».

زلنسکی امیدوار است با ترامپ دیدار کند

رئیس‌جمهور اوکراین این دعوت‌نامه را به‌عنوان چالشی برای ترامپ صادر کرد، زیرا ترامپ مدعیست اگر بار دیگر رئیس‌جمهور آمریکا شود در ۲۴ ساعت به درگیری بین روسیه و اوکراین پایان می‌دهد. زلنسکی پیشتر متعهد شده بود تا به ترامپ نشان دهد طرح صلح ۲۴ ساعته‌ای که ارائه داده است کارآمد نخواهد بود و در مصاحبه با ان‌بی‌سی نیوز گفت: «بایدن اینجا بود و از جزئیاتی مطلع شد که شما فقط از نزدیک می‌توانید آن‌ها را درک کنید، پس من از ترامپ دعوت می‌کنم به اوکراین بیاید. اگر او به اینجا بیاید من فقط ۲۴ دقیقه وقت لازم دارم تا به او ثابت کنم طرح صلح ۲۴ ساعته امکان‌پذیر نیست و او نمی‌تواند جنگ را مدیریت کند. او به دلیل وجود پوتین نمی‌تواند صلحی را به اوکراین بیاورد.»

ترامپ در حال حاضر یکی از پیشتازترین گزینه‌ها برای حزب جمهوری‌خواه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال آینده است، در حالی که بایدن، رقیب دموکرات او، قول داده است که «تا زمانی که درگیری طول بکشد» به اوکراین کمک نظامی خواهد کرد و ترامپ بار‌ها هشدار داده است چنین سیاستی خطر کشاندن آمریکا به «جنگ جهانی سوم» با روسیه مجهز به سلاح هسته‌ای را به همراه دارد.