کامیون‌های سوخت سازمان ملل در راه غزه

 سی‌ان‌ان به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد، انتظار می‌رود کامیون‌های سازمان ملل امروز چهارشنبه برای ارسال سوخت به نوار غزه در گذرگاه رفح سوخت‌گیری کنند؛ از آغاز درگیری‌ها در ۷ اکتبر، این اولین باری است که رژیم صهیونیستی اجازه ورود سوخت به غزه را می‌دهد.

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) هشدار داده بود که عملیات کمک رسانی این سازمان به غزه بدون سوخت به پایان خود نزدیک شده و بدون سوخت امکان کمک‌های بیشتر به مردم غزه وجود ندارد.

جمعیت هلال احمر فلسطین (PRCS) نیز دیروز سه شنبه اعلام کرد ۱۵۵ کامیون حامل کمک بشردوستانه دیگر از طریق گذرگاه مرزی رفح مصر وارد غزه شده است این کامیون‌ها حامل مواد حیاتی مانند غذا، آب، اقلام امدادی، تجهیزات پزشکی و دارو هستند، اما هیچ سوختی از ۷ اکتبر وارد منطقه محاصره نشده است. 

همچنین دفتر سازمان جهانی بهداشت در فلسطین اشغالی دیروز با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که از ۳۶ بیمارستان غزه، ۲۲ بیمارستان به دلیل کمبود سوخت و قطعی برق، آسیب به ساختمان و اتاق‌های عمل، و همچنین تداوم حملات و ناامنی کارکردی ندارند و فعالیت نمی‌کنند.

کامیون‌های سوخت سازمان ملل در راه غزه

امروز (چهارشنبه) جنگ غزه در حالی وارد چهلمین روز خود شد که نبرد‌های شدید بین مقاومت فلسطین و ارتش اشغالگر در چندین منطقه در نوار غزه ادامه دارد. بارزترین این مناطق اطراف بیمارستان الشفا در شهر غزه است که عملاً از کار افتاده است. همچنین اشغالگران به حملات شدید خود به مناطق مختلف نوار غزه به خصوص بیمارستان‌ها ادامه می‌دهند.