مراکز بهداشتی نوار غزه به دلیل کمبود سوخت تعطیل شدند

اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که ارائه خدمات در 7 مرکز بهداشتی این منطقه به دلیل کمبود سوخت لازم برای راه اندازی ژنراتورها متوقف شد.

وی گفت: وضعیت سلامت در نوار غزه در پی بحران سوخت وارد مرحله بی سابقه ای شده و کمیته اداره بحران در وزارت بهداشت فلسطین از طرف های کمک کننده خواسته برای پایان دادن به این بحران فورا وارد عمل شوند.

القدره افزود: شرکت برق غزه نیز خواستار اقدام فوری برای فراهم کردن برق بیمارستان های این منطقه در طول شبانه روز شده است.

این مقام فلسطینی تصریح کرد: ژنراتورهای برق امروز (چهارشنبه) به دلیل نبود سوخت در هفت مرکز بهداشتی در نوار غزه خاموش شدند.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه دوشنبه گذشته از توقف ارائه خدمات بهداشتی در بیمارستان بیت حانون در شمال نوار غزه به دلیل کمبود سوخت خبر داده بود.

بنابراین گزارش، بیمارستان های دیگر از جمله بیمارستان الشفاء الاکبر در غزه همچنان باز است.

یک میلیون فلسطینی در نوار غزه نزدیک به 10 سال است در محاصره رژیم صهیونیستی قرار دارند.

مصر نیز از سال 2013 میلادی مرزهای خود را با نوار غزه به طور دائم بسته است و در برخی موارد گذرگاه رفح را که تنها محل ارتباط ساکنان غزه با جهان خارج است به طور محدود و به مدت یک یا دو روز باز می کند.

خبرگزاری فرانسه در ادامه این مطلب نوشت: قطع برق در غزه به اختلاف بین تشکیلات خودگردان فلسطین و حماس ارتباط دارد.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و جنبش فتح در 20 اکتبر 2017 میلادی با هدف پایان دادن به درگیری های یک دهه گذشته بین خود در قاهره توافق نامه صلح امضا کردند.

رژیم صهیونیستی در ژوئن 2017 میلادی به بهانه این که تشکیلات خودگردان فلسطین از پرداخت هزینه های برق نوار غزه خودداری می کند، برق این منطقه را قطع کرد.