عذرخواهی بایدن به دلیل زیر سوال بردن آمار شهدای غزه

این روزنامه آمریکایی در گزارش خود به دیدار رییس جمهوری آمریکا با چند تن از رهبران برجسته مسلمان آمریکایی پرداخته و نوشت: بایدن در این جلسه به دلیل زیر سوال بردن علنی آمار شهدای فلسطینی که توسط وزارت بهداشت غزه گزارش شده بود، عذرخواهی کرد.

این گزارش افزود: بایدن یک روز پس از اظهاراتش در ۲۵ اکتبر در مورد آمار شهدای فلسطینی در غزه پس از دیدار با پنج رهبر مسلمان آمریکایی متعهد شد که «بهتر عمل کند».

رهبران مسلمان آمریکایی که با بایدن ملاقات کردند از او خواسته بودند همدلی بیشتری با فلسطینی ها نشان دهد.

رییس جمهور ایالات متحده در این دیدار گفته بود:" متاسفم. من از خودم ناراحت هستم. "

این در حالی است که وی یک روز قبل از آن، در یک کنفرانس مطبوعاتی صحت آمار شهدای غزه را به طور علنی زیر سوال برده و گفته بود: "من شک دارم که فلسطینی ها در مورد تعداد کشته شدگان حقیقت را بگویند. "

بر اساس داده های وزارت بهداشت غزه، بیش از ۱۴ هزار فلسطینی در این باریکه، از جمله بسیاری از زنان و کودکان، پس از بمباران وحشیانه رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده اند.

عذرخواهی بایدن به دلیل زیر سوال بردن آمار شهدای غزه

به گفته این رسانه، بایدن با فشار اعضای دولت خود، از جمله گروهی متشکل از ۲۰ کارمند وزارت خارجه مواجه شده که خواستار ارائه یک استراتژی هدفمند برای کاهش مرگ و میر غیرنظامیان در غزه توسط دولت آمریکا هستند.

برخی از دموکرات‌های برجسته به طور علنی واکنش رئیس‌جمهور در قبال جنگ غزه را تحقیر کرده‌اند.

گفتنی است بایدن از ابتدای درگیری ها در غزه حمایت قابل توجهی از رژیم صهیونیستی داشته و از کنگره خواسته تا بسته حمایتی ۱۴.۳ میلیارد دلاری به رژیم اسرائیل را تایید کند.