رفتار وحشیانه صهیونیست‌ها در زندان‌ با اسرای فلسطینی

 «محمد نزال» و «جهاد کمیل» دو اسیر فلسطینی هستند که به تازگی و در چارچوب توافق تبادل اسرا میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی از زندان‌های این رژیم آزاد شدند.

آنها آزاد شدند اما به دلیل وضعیت نامناسب جسمانی درپی شکنجه وحشیانه توسط رژیم صهیونیستی پیش از رفتن به خانه ناگزیر به انتقال به بیمارستان شدند تا مورد مداوا قرار بگیرند.

محمد نزال که نوجوانی بیش نیست در گفت‌وگو با الجزیره مباشر می‌گوید: بیش از یک هفته به یک گوشه از زندان منتقل شده بودیم و هیچ کس سراغی از ما نمی‌گرفت و این درحالی بود که انگشتان دو دست من شکسته بودند.

نزال روایت می‌کند که مسؤولان زندانی که وی در آن بوده به شکل وحشیانه‌ای او را مورد ضرب و شتم قرار داده و با میله آهنی به سر و دستان او ضربه زده‌اند و همین اتفاق منجر به شکستن انگشتان دستش شده است.

وی همچنین فاش کرد: پس از یک هفته پزشک زندان آمد و وضعیت من را معمولی ارزیابی کرد و گفت که نیازی به مداوای پزشکی ندارم، حتی پزشک نیز اسرا را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهد.

این نوجوان فلسطینی همچنین از وضعیت نامناسب غذا و پوشش در زندان‌های رژیم صهیونیستی شکایت و اعلام می‌کند که به اسرا غذای فاسد داده می‌شود و هوای زندان‌ها به حدی سرد است که اسرا قادر به تحمل آن نیستند.

جهاد کمیل نیز درباره وضعیت اسف‌بار اسیران فلسطینی در زندان‌های رژیم اشغالگر به الجزیره مباشر اعلام کرد: وضعیت در زندان‌ها به شکل بی‌سابقه‌ای متشنج است، اسرای فلسطینی در طول ۲۴ ساعت شبانه‌روز در ترس و وحشت به سر می‌برند.

وی می‌گوید: اسرای فلسطینی مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرند و هر لحظه با خطر قتل توسط زندانبانان مواجه هستند. در مرحله اول با یک میله پلاستیکی مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرند و سپس با میله آهنی این کار انجام می‌شود و به همین دلیل منجر به شکستگی دست و پای اسرا می‌شود.

کمیل در ادامه از جنبه دیگری از اقدام غیرانسانی صهیونیست‌ها پرده برداشته و افزود: اسرا را در کنار هم قرار می‌دهند و آنها را عریان می‌کنند و سپس اقدام تصویر برداری و گرفتن عکس از آنها می‌کنند. صحنه‌هایی وجود دارد که غیرقابل توصیف است.

رفتار وحشیانه صهیونیست‌ها در زندان‌ با اسرای فلسطینی

در همین راستا، شبکه الجزیره نیز اظهارات «احمد سلایمه» کوچک‌ترین اسیر فلسطینی آزاد شده از زندان‌های رژیم اشغالگر را درباره وضعیت اسرا ثبت کرده‌است.

سلایمه به خبرنگار الجزیره اعلام کرد که به دلیل سن کمش با یک وضعیت ترس و رعب در زندان مواجه بوده و شاهد ضرب و شتم اسرای زن در روز هفتم اکتبر (روز آغاز عملیات طوفان الاقصی) بوده‌است.

پدر سلایمه نیز اعلام کرد که پسرش طی روزهایی که در اسارت بوده ۱۰ کیلوگرم از وزنش را از دست داده‌است.

رژیم صهیونیستی و جنبش حماس شامگاه دوشنبه با میانجیگری مصر، قطر و آمریکا بر سر تمدید دو روزه آتش‌بس توافق کردند که امروز درصورت عدم تمدید به پایان خواهد رسید.

چهارشنبه گذشته و پس از چند روز مذاکره غیرمستقیم، رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین به توافق برای آتش‌بس موقت به مدت چهار روز و تبادل اسرا دست یافتند.

طبق توافق تبادل اسرا که جمعه پیش مرحله اول آن اجرایی شد، در مقابل آزادی هر اسیر صهیونیست، سه اسیر فلسطینی از زندان‌های رژیم صهیونیستی آزاد می‌شوند. این توافق در حالی انجام شد که رژیم صهیونیستی مجبور به پذیرش شروط مقاومت شد.