کاهش تمایل جوانان آمریکایی برای مشارکت در انتخابات ۲۰۲۴

 شواهدی وجود دارد که نشان می دهد مشارکت جوانان آمریکایی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ در این کشور کم خواهد بود.

این گزارش حاکی از آن است که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، نتوانسته حمایت جوانان این کشور را آن طور که برای پیروزی در انتخابات لازم است به دست آورد.

در نظرسنجی "مؤسسه سیاست" مدرسه کندی هاروارد، ‌ که از ۲۳ اکتبر تا ۶ نوامبر انجام شد، تنها ۴۹ درصد از جوانان ۱۸ تا ۲۹ ساله در همه طیف های سیاسی گفتند که "قطعا" قصد دارند در سال آینده رای دهند. این آمار کاهش قابل توجهی نسبت به پاییز ۲۰۱۹ است که ۵۷ درصد جوانان گفته بودند "قطعا" برای رای دادن برنامه ریزی کرده اند. این کاهش در میان جمهوری خواهان (که از ۶۶ درصد به ۵۶ درصد کاهش یافته) بسیار بیشتر از دموکرات ها (که از ۶۸ درصد به ۶۶ درصد کاهش یافته اند) آشکار است.

اما بیشتر جوانان ۱۸ تا ۲۹ ساله مستقل هستند و تعهد آنها به "قطعا" رای دادن از ۴۱ درصد به ۳۱ درصد کاهش یافته است. این به احتمال زیاد به دموکرات ها آسیب می رساند، چرا که جوانان مستقل تمایل بیشتری به دموکرات ها دارند. این روند به‌ویژه در میان گروه‌های اقلیت نژادی که به دموکرات‌ها نزدیک تر هستند مشهودتر بود: تمایل سیاه‌پوستان جوان آمریکایی برای رای دادن از ۵۰ درصد به ۳۸ درصد از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۳ کاهش یافته و احتمال مشارکت قطعی جوانان اسپانیایی تبار آمریکایی در این بازه زمانی از ۵۶ درصد به ۴۰ درصد رسیده است.

گفتنی است رای دهندگان جوان برای پیروزی دموکرات ها در سال های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۲ بسیار مهم بودند و بایدن برای جلب نظر آن ها فرصت کمی دارد.

بایدن، ‌در یک رقابت فرضی در برابر دونالد ترامپ در نظرسنجی با ۱۱ امتیاز در میان جوانان آمریکایی، پیشتاز است. این در حالی است که ۱۳ درصد از پاسخ‌دهندگان می‌گویند بلاتکلیف هستند و ۱۵ درصد دیگر می گویند رای نمی دهند. نکته قابل توجه این که وقتی نامزدهای مستقل یعنی رابرت اف کندی جونیور، جو منچین و کرنل وست به پیشنهادات اضافه می شوند، پیشتازی بایدن کاهش یافته و به ۴ امتیاز می رسد.

کاهش تمایل جوانان آمریکایی برای مشارکت در انتخابات ۲۰۲۴

بخشی از مشکل بایدن با رای دهندگان جوان همان موضوعی است که بایدن با آمریکایی ها به طور کلی دارد. نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد علیرغم رشد اقتصادی قوی، نرخ پایین بیکاری، افزایش دستمزدها و کاهش تورم، آمریکایی‌ها چشم‌انداز منفی نسبت به اقتصاد دارند و در این نظرسنجی جدید، رای‌دهندگان جوان در مدیریت اقتصاد به ترامپ بیشتر از بایدن اعتماد دارند.

مدیریت ضعیف بایدن در جنگ اخیر رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه مهمترین موضوعی است که جوانان آمریکایی را از بایدن دور می کند. این نظرسنجی نشان می‌دهد که این موضوع باعث ایجاد تفرقه بین دموکرات‌های جوان شده است. ۴۶ درصد از آنها به بایدن و ۹ درصد به ترامپ اعتماد دارند در حالی که ۴۵ درصد آنها به هیچ یک از این دو نامزد اعتمادی ندارند. در میان مستقل‌ها، ۵۶ درصد نه به بایدن و نه به ترامپ اعتمادی ندارند. گروه‌های فعال حامی فلسطین می‌گویند به دلیل حمایت بایدن از رژیم صهیونیستی در انتخابات از او حمایت نمی کنند.