سود کلان آمریکا از فروش سلاح به اسرائیل

 کاخ سفید به تازگی اعلام کرد که از یک ماده «اضطراری» برای تسریع در فروش سلاح به رژیم صهیونیستی استفاده می کند. این اقدام تنها چند ساعت بعد از آن صورت گرفت که ایالات متحده تنها کشوری بود که قطعنامه آتش بس غزه در سازمان ملل را وتو کرد و انتقادهای گسترده ای را برانگیخت.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از جاش پل مقام سابق وزارت خارجه آمریکا نوشت: با توجه به وتوی قطعنامه سازمان ملل از سوی آمریکا و تامین سریع این تسلیحات مرگبار به (رژیم) اسرائیل، صداقت ادعاهای تکراری آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا درباره این که کشورش به دنبال کاهش تلفات غیرنظامیان در عملیات اسرائیل در غزه است، زیر سوال می رود.

این مقام آمریکایی که قبل از استعفا در اکتبر (مهر) گذشته در زمینه فروش سلاح در وزارت خارجه آمریکا فعالیت می کرد، در نامه ای «مصالحه اخلاقی» دولت جو بایدن و حمایت آن از رژیم «آپارتایدی» اسرائیل را محکوم کرد.

به نوشته اسپوتنیک، به نظر می رسد اقدام جدید کاخ سفید جنجال هایی را برانگیزد زیرا ۱۳ سناتور دموکرات آمریکا اعلام کرده‌اند که در حال تهیه پیش نویس قانونی برای ایجاد شروطی در انتقال سلاح در آینده با هدف جلوگیری از «جنایات جنگی» هستند.

جنایات رژیم صهیونیستی در غزه به انتقاد مقامات بین المللی مختلفی منجر شده و به تازگی روسیه هشدار داد انتقال آب به تونل های زیرزمینی در غزه به مثابه جنایت جنگی است.

تحلیلگران دیگری نیز به همدستی و تبانی آمریکا در ارتکاب جنایت علیه بشریت در صورت محاکمه مقامات صهیونیستی اشاره کرده اند.

سود کلان آمریکا از فروش سلاح به اسرائیل

پنتاگون در بیانیه‌ای اعلام کرد که دولت بایدن از اختیارات اضطراری خود برای ارسال ۱۴ هزار گلوله تانک به ارزش ۱۰۶.۵ میلیون دلار به (رژیم) اسرائیل، بدون تائید کنگره و سنای این کشور استفاده کرده است.

بلینکن وزیر خارجه آمریکا روز جمعه به کنگره اطلاع داد که از اختیارات تفویض شده خود برای ارسال فوری این ۱۴ هزار گلوله تانک به اسرائیل استفاده کرده است.