تشدید تدابیر پیشگیری از کرونا در اندونزی

 به باور مقامات بهداشتی اندونزی این رویکرد، یک اقدام پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در آستانه تعطیلات پایان سال است.

بر اساس این گزارش، با هدف جلوگیری از شیوع بیماری کرونا، میزان نظارت بر ورود و خروج مسافران خارجی در حال افزایش است. این گزارش حاکی است تاکنون مواردی از ابتلا به کرونا در اندونزی شناسایی نشده است.

به دنبال افزایش تردد مسافران در آستانه سالی نوی میلادی، مقامات بهداشتی می‌کوشند تدابیر بهداشتی را تشدید کنند.

به گزارش استریتز تایمز، تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ و افراد بستری شده به دلیل این بیماری در بیمارستان های سنگاپور در حال افزایش است. وزارت بهداشت این کشور با اعلام وضعیت هشدار، به مردم اطمینان داده است با وجود افزایش آمار، تعداد مبتلایان به اندازه زمان همه‌گیری ویروس کرونا نیست و گونه‌های در حال انتقال باعث ایجاد بیماری شدیدتر نمی‌شوند.

تشدید تدابیر پیشگیری از کرونا در اندونزی

در هفته منتهی به ۲ دسامبر (۴ تا ۱۱ آذر)، ۳۲ هزار و ۳۵ نفر مبتلا به کووید-۱۹ تشخیص داده شدند که بیشترین تعداد عفونت ثبت شده در سال جاری میلادی است، بالاترین میزان ابتلا در مارس ۲۸ هزار و ۴۱۰ نفر در هفته بود. این آمار تقریباً ۱۰ هزار نفر بیشتر از ۲۲ هزار و ۹۴ نفر مبتلا در هفته پیش از آن، هفته پایانی نوامبر است،

تعداد مبتلایان هفتگی در دو تا سه ماه گذشته در سنگاپور حدود ۱۵ هزار نفر بوده است، از سوی دیگر در روزهای اخیر تعداد افرادی که در بیمارستان بستری شده اند و به مراقبت های ویژه نیاز دارند نیز افزایش یافته است. در بیانیه وزارت بهداشت سنگاپور در ۸ دسامبر (۱۷ آذر) آمده است که میانگین روزانه بستری شدن مبتلایان به کرونا در بیمارستان از ۱۳۶ هفته قبل به ۲۲۵ نفر افزایش یافته است و میانگین روزانه افراد بستری شده در واحد مراقبت های ویژه (ICU) در مقایسه با یک مورد در هفته قبل به ۴ مورد افزایش یافته است.