استفاده از هوش مصنوعی در مبارزات انتخاباتی آمریکا

 یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قصد دارد برای اولین بار از هوش مصنوعی در مبارزات انتخاباتی استفاده کند. این نامزد «شامین دنیلز» از حزب دموکرات است و امیدوار است با استفاده از هوش مصنوعی بتواند عملکرد خوبی در جمع‌آوری رای مردم داشته باشد. 

به گزارش رویترز، هوش مصنوعی که در جمع‌آوری رای به او کمک خواهد کرد «اشلی» نام گرفته است. یکی از کار‌های اشلی این است که به مردم تلفن کرده و به صورت مستقیم برای جمع‌آوری آرا مذاکره کند. البته اشلی یک تلفن گویای معمولی نیست. هیچ یک از پاسخ‌های او از قبل آماده و ضبط نشده است. گفته می‌شود فناوری هوش مصنوعی او مشابه چت جی‌پی‌تی است و می‌تواند همزمان بی‌نهایت مکالمه‌های شخصی‌سازی شده یک به یک داشته باشد. 

اشلی یکی از اولین نمونه‌هایی است که نشان می‌دهد چگونه هوش مصنوعی می‌تواند عصر جدیدی از مبارزات سیاسی را آغاز کند. برخی از این ابزار جدید به عنوان روشی نو برای تبلیغات استقبال کرده و برخی دیگر نیز نگران گسترش اخبار جعلی هستند، زیرا در سال‌ها و به ویژه ماه‌های اخیر تعداد زیادی ویدیو و عکس ساختگی با استفاده از هوش مصنوعی ساخته شده که تشخیص واقعی بودن یا نبودن آن بسیار دشوار است. 

اشلی تا کنون در ایالت «پنسیلوانیا» هزاران رای دهنده را به رای دادن به «شامین دنیلز» تشویق کرده است. این هوش مصنوعی پروفایل رای دهندگان را تجزیه و تحلیل می‌کند تا گفتگو‌ها را پیرامون مسائلی که برای آنان اهمیت بیشتری دارد، تنظیم کند. 

پای هوش مصنوعی به مبارزات انتخاباتی آمریکا باز شد

شرکت سازنده تصمیم گرفته به اشلی صدای روباتیک بدهد و اعلام کند که او یک هوش مصنوعی است، هرچند از لحاظ قانونی مجبور به انجام این کار نیست. 

گفتنی است پیرامون نگرانی‌ها در خصوص گسترش هوش مصنوعی، پیش از این سم آلتمن، مدیر عامل شرکت OpenAI و سازنده چت چی‌بی‌تی در کنگره حاضره شده و با اعضای کنگره در خصوص نیاز به قانون‌گذاری در این حوزه گفتگو کرده بود.