ترامپ رد صلاحیت شد

 دیوان عالی ایالت کلرادو بامداد چهارشنبه طی حکمی رأی به حذف شدن نام «دونالد ترامپ » از لیست نامزدهای رقابت‌کننده در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا داد.

در حکم دیوان عالی کلرادو آمده است که ترامپ برای در دست گرفتن زمام امور در کاخ سفید، ذیل بند سوم متمم چهاردهم قانون اساسی آمریکا، واجد شرایط نیست.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، این برای اولین بار در تاریخ آمریکا است که یک ایالت با توسط به این بند قانونی، یک نامزد انتخابات ریاست جمهوری را رد صلاحیت می‌کند.

ترامپ نیز در واکنش به این تصمیم دیوان عالی کلرادو، آن را کاملا جهت‌دار توصیف کرده و گفت که تیم حقوقی او در دیوان عالی کل آمریکا به این تصمیم اعتراض خواهد کرد.

ترامپ رد صلاحیت شد

در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰، ترامپ در ایالت کلرادو با اختلاف ۱۳ درصد در برابر «جو بایدن» رقیب دموکرات خود شکست خورد اما به نوشته آسوشیتدپرس، او برای انتخابات سال آینده نیازی به پیروزی در این ایالت ندارد.

جدیدترین نظرسنجی‌های انتخاباتی انجام گرفته در آمریکا نشان می‌دهد، موقعیت دونالد ترامپ در ایالت‌های کلیدی این کشور بسیار از رئیس جمهور فعلی بهتر است. 

این در حالی است که ترامپ در جریان چهار پرونده کیفری با ۹۱ مورد اتهام جرم مواجه است که به گفته خودش می‌تواند تا ۵۶۰ سال زندان برای او همراه داشته باشد.