لکه ننگ شکست ۷ اکتبر برای اسرائیل

تامیر هامان رئیس سابق سرویس اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی که در حال حاضر رئیس یکی از مراکز تحقیقات این رژیم است اعلام کرد، هر تصویری از پیروزی در غزه نمی‌تواند ننگ 7 اکتبر را برای اسرائیل پاک کند.

هامان که در حال حاضر به عنوان رئیس مرکز پژوهش‌های امنیت دانشگاه تل‌آویو فعالیت می‌کند، در مقاله‌ای که در پایگاه شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی منتشر شد اعلام کرد، هر نتیجه‌ای که این جنگ برای اسرائیل داشته باشد، ننگ شکست هفت اکتبر برای تل‌آویو پاک نخواهد کرد، او در عین حال خاطر نشان کرد راه نظامی نمی‌تواند راه مناسبی برای تحقق امنیت برای اسرائیل محسوب شده و تنها راه‌حل سازش بلند مدت است.

این ژنرال سابق ارتش رژیم صهیونیستی برای توجیه ناکامی‌های ارتش صهیونیستی در شمال نوار غزه ادعا کرد، امروز ما با واقعیت‌های پیچیده‌ای مواجه است، زیرا ارتش اسرائیل در مرکز منطقه‌ای پر تراکم از لحاظ جمعیتی حضور دارد، که هم جنگجویان و هم غیر نظامیان و در عین حال ربوده شدگان (اسرا) در آن حضور دارند، فشار نظامی و شرایط سخت منطقه شرایط بی سابقه‌ای را ایجاد کرده‌اند، جنگجویان در لحظه‌ای ظاهر و بعد از آن مخفی می‌شوند.

هایمان در صفحه خود در فضای مجازی هم سعی در تشریح اوضاع اسرائیل در جنگ غزه کرد و نوشت: هر جنگی یک مثلث طلایی دارد، هزینه، زمان و دست آورد.

به گفته این ژنرال سابق اطلاعاتی رژیم صهیونیستی با وجود آنکه گفته می‌شود دو سوم از توان جنگی حماس در این درگیری از بین رفته است اما اسرائیل در ترور رهبران و فرماندهان حماس تا به امروز ناکام مانده و این سازمان همچنان به عنوان یک ساختار منسجم فعالیت‌های مسلحانه خود را به ویژه در جنوب نوار غزه ادامه می‌دهد.

او در این زمینه افزود، در بعد راهبردی اسرائیل توافق خاصی در رابطه با دورنمای سیاسی پسا اهداف سیاسی خود ندارد و نقشه‌ای برای پایان جنگ در اختیارش نیست.

لکه ننگ شکست ۷ اکتبر برای اسرائیل

رئیس مرکز تحقیقات امنیت دانشگاه تل‌آویو در رابطه با زمان هم نوشت: از بخت بد ما این روند چندین ماه به طول خواهد انجامید، اما اگر بخواهیم فردا می‌توانیم آتش بس اعلام کنیم.

در رابطه با هزینه هم اعتراف کرد: ما هر روز نظامیان بیشتری را دست می‌دهیم ، باید کاری کنیم که این هزینه کمتر شود.