موشک وحشتناک چین و خطر سومین جنگ جهانی اتمی با آمریکا

وب‌سایت" Qualit" در گزارشی نوشت: تحلیلگران معتقدند تایوان تهدید کرده که جنگی را به‌ راه می‌اندازد که تمام درگیری‌های کنونی در مقایسه با آن کوچک و بی‌اهمیت می‌شود.

ولی بر خلاف سایر درگیری‌ها، اختلاف چین و آمریکا درباره تایوان تقریبا به طور قطع، باعث دخالت ارتش آمریکا در آن خواهد شد که به اولین درگیری مستقیم میان قدرت‌های بزرگ طی هشت دهه منجر می شود.

به عقیده تحلیلگران، ارتش آزادی‌بخش خلق بی‌سر و صدا، روزانه در حال ساخت و تولید هزاران سلاح برای روز درگیری با آمریکا است که ممکن است طی آن، به سلاح هسته‌ای متوسل شود.

"نئال ویرجسون" مورخ برجسته می‌گوید: برنامه هسته‌ای چین خطرناک است به نحوی‌که این کشور در حال حاضر ۴۱۰ کلاهک هسته‌ای دارد که توسط موشک‌های بالستیک زمینی، موشک‌های بالستیک دریایی و بمب‌افکن‌ها پرتاب شوند.

او متذکر شد که چین در مسیر دستیابی به ۱۰۰۰ کلاهک هسته‌ای تا سال ۲۰۳۰ است و تعداد این کلاهک‌ها تا ۲۰۳۵، حدود ۱۵۰۰ عدد خواهد شد.

موشک وحشتناک چین و خطر سومین جنگ جهانی اتمی با آمریکا

در حالی‌که این تعداد بسیار کمتر از ذخایر روسیه و آمریکا است، اما همچنان بسیار خطرناک است که نشان دهنده احتمال جنگ چین با آمریکا و وارد کردن خسارات سنگین به آن در صورت وقوع این رویارویی وحشتناک است.

چین دارای موشک بالستیک دانگ فنگ-۴۱ است که در مراسم رژه نظامی در جشن هفتادمین سالگرد انقلاب کمونیستی از آن رونمایی شد.

این موشک می‌تواند با سرعت ۲۵ برابر سرعت صوت پرواز کند و کلاهک‌های هسته‌ای را در فواصل ۹۰۰۰ مایلی حمل کند، به این معنی که می‌تواند به ایالات متحده برسد و انفجارهای هولناکی ایجاد کند.